Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Plug wil via spin-off Eyes Wide Open klanten begeleiden in hun verduurzamingstraject
Onder leiding van Bert Bartsoen wil Plug de komende jaren verder de kaart van duurzaamheid trekken.

Plug wil via spin-off Eyes Wide Open klanten begeleiden in hun verduurzamingstraject

Verduurzamen zal voor de bedrijfswereld een belangrijke factor zijn om de komende jaren relevant te blijven. Om zijn klanten nog beter te begeleiden bij dit complexe proces, lanceert Plug branding agency een eigen spin-off: Eyes Wide Open. Het nagelnieuwe merk wil bouwen aan een toekomst waarin duurzaamheid een integraal onderdeel is van zakelijk succes en verantwoorde bedrijfsvoering.

De combinatie van ons steeds bewustere consumentenpatroon en de immer toenemende complexiteit van de bedrijfswereld maakt professionele ondersteuning inzake strategie en branding steeds bepalender. Dat beseft het team van Plug branding agency als geen ander. Het agency groeide de afgelopen jaren uit tot een vertrouwde partner die zijn klanten begeleidt vanaf de start van het productieproces. “We denken mee vanuit de cockpit. Dat betekent: van bij de ontwerpfase, en we bepalen actief mee in welke richting er uiteindelijk gestuurd wordt”, klinkt het bij zaakvoerder Bert Bartsoen. 

Het Plug-DNA blijft behouden in het verhaal van Eyes Wide Open, ook in vormgeving en branding.

Duurzaamheidspotentieel helpen ontdekken

Door deze positionering begeleidde Plug de voorbije jaren heel wat klanten in het ontwikkelen van duurzamere eindproducten. “Veel bedrijven, ook binnen ons klantenbestand, redeneren aanvankelijk dat duurzaamheid niet compatibel zou zijn met hun doelstellingen. Dat komt omdat ze eigenlijk niet goed weten wat deze beladen term voor hen juist impliceert. Laat staan dat ze aanvoelen wat het voor hen kan betekenen”, ­verduidelijkt Bartsoen. 

“Wij proberen hen op basis van onze diepgaande marktkennis en strategisch doorzicht te doen inzien dat dit niet klopt en dat duurzaamheid helemaal niet in de weg hoeft te staan van hun bedrijfsdoelstellingen, maar net een unieke USP kan opleveren voor ieder bedrijf.”

“Veel bedrijven weten niet wat duurzaamheid precies voor hen betekent”, klinkt het bij Plug.

Eyes Wide Open

Dat deze manier van werken zijn vruchten afwerpt, bewijzen onder meer de succesverhalen van de waterdoorlatende grasdallen van Deer Concrete (voor Cobefa), of de vernieuwde merkidentiteit van recyclagepionier RAFF Plastics. Om deze rol nog beter te kunnen vervullen, lanceert Plug nu met Eyes Wide Open een eigen spin-off die zich specifiek richt op dit duurzaamheidsverhaal. 

“Omdat we in geen geval de perceptie willen creëren dat dit iets is wat we er zomaar bij doen, hebben we besloten een apart merk op te richten”, klinkt het. “De naam Eyes Wide Open doelt op het feit dat wij, in lijn met wat we vandaag al doen, de markt goed aanvullen en op zoek gaan naar relevante trends en verschuivingen en onze klanten willen wijzen op zaken die ze zelf niet meteen opmerken.”

Met Eyes Wide Open wil Plug met andere woorden duidelijk maken dat ecologie economische groei niet in de weg hoeft te staan. “We definiëren duurzaamheid als het vermogen om de huidige behoeften te vervullen zonder de toekomstige generaties te belasten, door een balans te vinden tussen economie, samenleving en milieu. Het gaat dus niet louter om het groene verhaal, maar over het vinden van de juiste balans tussen people, planet en profit. Kortom, we willen merken gidsen in het ontwikkelen en uitrollen van hun eigen duurzame ambities”, gaat hij verder. 

“Hoewel dit een volledig nieuw merk is dat we in de markt zetten, behouden we uiteraard ook hier het Plug-DNA. Het gaat dus zeker niet om een interne rebranding of herpositionering, maar om een brand by Plug. We beschouwen het als een extra troef die we voortaan ter beschikking hebben. Net omdat we de trends rond duurzaamheid zo goed aanvoelen, maar zeker ook omdat het aantal stimuli vanuit de overheid en financiële wereld steeds verder zal blijven toenemen, geloven we rotsvast dat dit de juiste stap is”, besluit Bartsoen. 

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Plug branding agency.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Telefoonnummer +32 (0)51 25 09 86 E-mailadres info@plug.be Website plug.be

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten