Branding agency groeide uit tot strategische partner in de cockpit
Wie vandaag de dag sterke en originele reclame wil maken, moet opvallen. Reclame draait immers om creativiteit, eigenheid en durf. Stuk voor stuk factoren die aan de basis liggen van een succesverhaal. Branding agency Plug uit Roeselare bouwt al 23 jaar mee aan dat succesverhaal. De voorbije jaren is Plug geëvolueerd naar een sterke strategische partner voor haar klanten. “We zitten mee met de beslissers in de cockpit”, vertelt zaakvoerder Bert Bartsoen.
“We denken graag mee met de klant: welke producten zetten we in de markt en waarom? We hebben een gevoeligheid voor de temperatuur van de markt, waar ze klaar voor is en welke trends er zijn”, steekt Bert Bartsoen van Plug van wal. “Bij Flandrien Kaas hebben we bijvoorbeeld het verhaal van de lactosevrije kaas gelanceerd. We zijn tegenwoordig allemaal met onze voeding bezig. En dan wordt dat plots een USP. Terwijl de klant zich vooral profileert met het bourgondische karakter van de kaas, met smaak en kwaliteit. Prima! Maar dat alle Flandrien Kazen lactosevrij zijn, mag óók gezegd worden. Die USP’s zijn er meestal al, het komt erop aan dat je ze op het juiste moment en op een aantrekkelijke manier in beeld brengt.”
Eens de strategie bepaald is, helpt Plug bij de ‘branding’. Een sterke merkidentiteit, een mooie visual, een goed verhaal, het zorgt ervoor dat mensen je ‘brand’, je merk onthouden en herkennen. Bert Bartsoen: “In alles wat we doen zit verfijning en elegantie. We hebben smaak en oog voor detail. Esthetiek is belangrijk voor ons én voor onze klanten. Maar, eerst strategie en consultancy. Branding en marketing volgen dan vanzelf.”
Een heel actuele trend is duurzaamheid. “Het is een noodzaak, zegt Bert. “Als je als ondernemer vandaag verantwoord wil groeien, moet je producten genereren die duurzaam zijn of een duurzame toepassing hebben. Dit is ook een maatschappelijke plicht.”
Voor Plug is duurzaamheid een belangrijke focus. “Bij betonproducent Cobefa viel ons oog op waterdoorlatende tegels. We hebben er een apart merk rond gecreëerd: ‘Deer’, met als baseline ‘Nature, welcome back’. Het idee dat we de natuur terug naar de stad willen brengen, speelt in op de huidige water- en onthardingsproblematiek. Daar biedt onze klant nu een oplossing voor. De consument is er klaar voor en de wetgeving legt bepaalde verplichtingen op. Het is advies dat we aanbieden zonder dwingend te zijn.”
Plug werkt met een team van vijftien mensen. Bert Bartsoen: “We willen vooral kwalitatief blijven groeien. Onze klanten houden van hun product en zetten dat graag op een professionele en smaakvolle manier in de markt. Daar hangt een prijskaartje aan vast, dat is logisch. De klanten die we aantrekken zijn niet geïnteresseerd in acties met rode bollen, bij wijze van spreken. Zij verlangen kwaliteit, stijlvolle en doordachte branding en marketing. We willen in de toekomst dus vooral creatief en strategisch sterk werk blijven bieden.”
De laatste jaren gaat het goed met Plug, dat ten volle inzet op service en kwaliteit. “We hebben een ongelofelijke drive om onze klanten te bedienen”, vertelt zaakvoerder Bert. “Ons hele team zorgt ervoor dat alles rimpelloos verloopt. Klanten hebben het gevoel dat alles vanzelf gaat bij Plug, heel smooth. Wat ingewikkeld is, laten we eenvoudig lijken. Vaak zijn klanten zich niet bewust van de zorg en het het werk dat erachter zit, en dat is goed. Wij ontzorgen hen, dat is deel van onze missie.”
Plug bestaat intussen 23 jaar en heeft in de loop der jaren de markt zien veranderen, met de komst van internet, Google en sociale media. Nieuwe trends waar reclamemakers creatief mee aan de slag kunnen. “Een nieuwe evolutie die ze met plezier omarmen, is AI”, vertelt Bert. “Zowel beeldmatig als tekstueel is dat voor ons een brainstormpartner. Als we bijvoorbeeld op zoek zijn naar een slogan, dan kan AI daarbij een voorzet geven. Het inspireert onze copywriters, het is een ruwe schets, een mogelijke piste. We verwachten niet dat AI jobs zal overnemen in ons kantoor. Integendeel: het creëert werk. Dankzij de snelheid van AI kunnen we ruwe ideeën vlotter en concreter pitchen bij de klant. Daarna werkt ons team die ideeën in de diepte uit. Creativiteit blijft mensenwerk. We hebben er gewoon een zestiende teamlid bij!”
Neem dan rechtstreeks contact op met Plug branding agency.
Contact opnemen