“Door onze klantennabijheid begrijpen we perfect de noden van ondernemers”
Met nu al acht kantoren in Vlaanderen is hr-dienstverlener Besox aan een sterke opmars bezig. Dat succes kwam er niet zomaar, maar dankzij een uitgekiende groeistrategie. Daarin spelen een doordacht personeelsbeleid en klantennabijheid een belangrijke rol. “Ondanks onze sterke groei, kunnen we nog steeds een persoonlijke dienstverlening bieden aan een correcte prijs. Een klant is bij ons geen nummer en hoeft nooit langer dan een dag te wachten op een antwoord. Daar gaan wij prat op”, stelt zaakvoerder Christophe Morbee.
Of het nu om loonberekeningen of de optimalisatie van de personeelsadministratie gaat, een sociaal secretariaat is een van de belangrijkste partners van een kmo. De sector groeit, maar er is één bedrijf dat er de laatste jaren met kop en schouders bovenuit steekt: Besox, met hoofdzetel in Knokke-Heist. Het mag zich de snelste groeier in de sector in België noemen.
“Doorheen de jaren zijn we onze succesformule altijd trouw gebleven. De belangrijkste pijler blijft onze dienstverlening, waarvan we de kwaliteit te allen tijde willen waarborgen. Gezien de enorme uitdagingen waar onze klanten vandaag voor staan, is dat niet meer dan nodig. We willen voor hen een duurzame partner zijn die mee nadenkt over toekomstgerichte oplossingen”, stelt Christophe.
Om die klanten blijvend op hun wenken te kunnen bedienen, moet een sociaal secretariaat voldoende expertise is huis hebben of halen. “En net dat is voor Besox geen probleem”, gaat Christophe verder. “Immers, ‘payroll expert’ mag dan vandaag wel een knelpuntberoep zijn, wij hebben een vrij hoge rekruteringsgraad en zijn er het voorbije jaar in geslaagd om maar liefst 14 nieuwe mensen, vaak met 20 jaar ervaring op de teller, aan te trekken. Dat brengt ons totaal nu op 65 medewerkers, verspreid over 8 kantoren.”
Dat Besox op dat vlak in een luxepositie zit, beseft Christophe maar al te goed. “Maar ik heb er wel een heldere verklaring voor. We hebben een unieke bedrijfscultuur, die sterk verschilt van andere sociaal secretariaten. Zo zorgen we dat onze personeelsbezetting optimaal is afgestemd op het aantal dossiers en klanten. Daardoor ligt de werkdruk nooit te hoog zodat onze medewerkers voldoende tijd hebben om elk dossier te doorgronden en een klant persoonlijk te woord te staan. Mocht er plots een collega uitvallen, dan hebben we ook steeds de ruimte om dat op te vangen.”
Besox is dan ook een begeerde werkgever. “We zorgen er voor dat de job van ‘payroll expert’ divers, aantrekkelijk en uitdagend blijft. En hoewel je de loonadministratie verregaand kan automatiseren, is het eigenlijk beter om dat maar tot op een zekere hoogte te doen. Immers, in een land als België, met een complex wetgevend kader, is de menselijke factor van cruciaal belang om advies op maat te kunnen geven.”
Net daar ligt de sleutel van het succes van Besox. “Steeds meer bedrijven hebben hun weg intussen naar ons gevonden. Concreet vertaalt zich dat in een jaarlijkse omzetgroei van 25%. Daarnaast blijven we ook toekomstgericht investeren en hebben we recent in Waregem en Aalst een kantoor geopend om onze regionale klanten nog beter te ondersteunen. Tot slot blijven we ook verder innoveren en brengen we tools op de markt waarmee onze klanten zelf hun personeelszaken in orde kunnen brengen. Door alle zeilen bij te zetten om hen te ontzorgen, kunnen zij zich bezighouden met wat echt telt”, aldus Christophe Morbee.