Thuis op het strand, maar evenzeer in het Koninklijk Paleis
De entertainment business heeft de voorbije jaren een sterke evolutie doorgemaakt, uiteraard onder invloed van de coronapandemie. Ook de Roeselaarse eventorganisator Twice Entertainment heeft zijn activiteiten verder uitgebreid. Peter Huyghe is samen met Filip Ysenbrandt CEO van Twice. Op de valreep van een nieuw jaar blikt hij terug en vooruit.
“We organiseren al meer dan 25 jaar evenementen”, steekt Peter van wal. “Enerzijds gaat dat over bedrijfsevenementen & productpresentaties voor B2B-klanten. Anderzijds organiseren we ook mee grote publieksevenementen (B2C) zoals het Beach Festival van Nostalgie, de Red Devils World Cup Pop-Up en het concept De Mol aan Zee.”
Door de covidsituatie ging Twice Entertainment plots ook andere dingen doen, zoals de inrichting en uitbating van een vaccinatiecentrum en het opzetten van ‘instagrammable’ belevingsroutes in centrumsteden. Peter Huyghe: “Klanten interpreteren live events nu ook ruimer. Vroeger was dat gewoon mensen bij elkaar zetten, door een seminarie of feest. Sinds de covid-pandemie wordt dit uitgebreid met webinars, virtuals walkthroughs en live streamings. Seminaries en opleidingen zijn voor een stuk digitaal geworden en blijven dat ook. Dat is een duidelijke evolutie. In functie daarvan hebben we een studio gebouwd voor de organisatie van live events in een webinar format en hebben we geïnvesteerd in technologie voor podcasts.” De events sector is heel conjunctuurgevoelig, en dus moet het team van Twice alert en flexibel blijven. “Alles wat een impact heeft op de markt, of het nu een virus is dat opduikt of Poetin die lastig doet, voelen wij onmiddellijk. Voor veel bedrijven zijn we een leuke extra maar minder noodzakelijk dan gas of elektriciteit. We moeten ons dus continu aanpassen aan de noden van de tijd en van de klanten.”
“Als gevolg van de war for talent schreeuwen bedrijven bv om extra volk. We hebben hiervoor een aantal HR events opgezet met rondleidingen in bedrijven om nieuwe mensen te rekruteren. Als je een rol van betekenis wil spelen in de eventsector moet je constant evolueren. Het is een heel snelle wereld geworden”, aldus Peter.
Binnenkort verhuist het eventbedrijf naar een nieuw kantoorgebouw en magazijn. De ruwbouw is klaar en de verhuizing staat gepland voor het voorjaar van 2023. “Flexibiliteit is ook hier weer een rode draad. De inrichting op het gelijkvloers is een combinatie van een webinar studio, geluidsstudio, bar en vergaderboxen. Met eenvoudige middelen kunnen we van de ene functie naar de andere switchen.”
“Maar we willen vooral dat het een bezielende plek is voor onze medewerkers. Die ruimte met deuren en vensters is meer dan een kantoor. Het kan een kantine van een voetbalploeg zijn, een lobby van een hotel of een pretpark. Met visuals en andere technieken creëren we een heel aparte, inspirerende sfeer. Het idee is dat je in een creatieve omgeving ook veel creatiever kan zijn en werken”, legt Peter Huyghe uit. “En ook onze klanten zien meteen hoe wij denken en werken, met veel vuur en creativiteit.
Het afgelopen jaar had Twice Entertainment een druk gevulde agenda. “In de publieksevenementen ben ik heel gelukkig met het Beach Festival van Nostalgie. Voor het eerst waren we te gast op een schitterende nieuwe site in Nieuwpoort, het was mooi weer, er was veel volk en het economische plaatje klopte. Everybody happy dus: het publiek, de klant en wij als organisator. Het was een succes op alle vlakken.”
“In de B2B categorie herinner ik me bijvoorbeeld het gala voor de Koning Boudewijnstichting. Heel chique, met aanwezigheid van het Koninklijk paleis. Maar helemaal niet pretentieus of elitair, gewoon een mooie, warme avond.”
2023 kan dan weer een lastig jaar worden. Peter houdt dan ook zijn hart vast: “Het leven wordt duurder, maar de lonen worden ook met tien procent geïndexeerd. Ik hoop dat de wereld niet zal stilvallen. We zijn ook een volk van harde werkers die op tijd en stond nood hebben aan entertainment. En de fun toevoegen aan elk evenement, dat is onze core business: we werken hard om het leven voor onze klanten prettiger te maken. Dat blijven we ook doen in 2023.”