“Ik kan echt wakker liggen van ontevreden klanten”
Met tien adviescentra in West- en Oost-Vlaanderen is nv Delanghe hét aanspreekpunt voor alles wat met telecom en energie te maken heeft, zowel voor particulieren als voor zelfstandigen en bedrijven. “Als erkend partner van ENGIE Electrabel en een van de grootste verdelers van Telenet, geven we onze klanten het beste advies en ondersteuning. Volledige ontzorging is hier geen loze belofte”, zegt CEO Alain Delanghe.
Het team van Delanghe staat klaar voor klanten die informatie nodig hebben over de producten van Telenet: internet, vaste en mobiele telefonie en digitale televisie. Ook zelfstandigen en bedrijven zijn bij de telecomspecialist aan het juiste adres voor domeinnamen, data- en cloudoplossingen, hosting, security en telefooncentrales. “We gaan op zoek naar het meest interessante pakket voor de klant, want die ziet vaak door de bomen het bos niet meer in het complexe aanbod van producten en oplossingen”, vertelt Alain Delanghe.
Naast Telenetverdeler is Delanghe officieel ENGIE Electrabel partner. “Bij ons kunnen B2C- en B2B-klanten terecht voor het afsluiten van een nieuw of het aanpassen en overzetten van een bestaand energiecontract, zoals bij een verhuis. We krijgen ook veel vragen over facturatie, en geven vrijblijvende info over de energiemarkt en andere producten, diensten en prijzen van ENGIE Electrabel”, licht Alain Delanghe toe. “Kortom, we zorgen ervoor dat de klant maar naar één partij meer hoeft te stappen voor alle telecom- en energieoplossingen.”
Sinds de oprichting in 1987 heeft Alain Delanghe met zijn bedrijf een stevige reputatie opgebouwd. “Klanten komen zelf naar ons, voornamelijk door de positieve mond-tot-mondreclame. In ons klantenbestand zitten ook veel bouwbedrijven en vastgoedkantoren die regelmatig een beroep doen op onze dienstverlening. Cold calling om klanten te ‘ronselen’, zoals zo vaak gebeurt in onze sector, daar passen we voor. We willen dat mensen zélf naar ons komen. En vervolgens doen wij wat we hen beloven: service en kwaliteit bieden, steeds met de glimlach. Tevreden klanten, daar gaan we 24/7 voor.”
“We hebben niet veel ontevreden klanten, maar als het gebeurt, dan kan ik daar echt van wakker liggen. Klanten schrikken soms wanneer ze op zondag een mail sturen met een vraag en ik hen kort daarna al een antwoord bezorg. Ik vind het gewoon belangrijk dat mensen snel en correct geholpen worden. Ook in het weekend, en zeker in deze tijden met veel onzekerheid en veranderingen”, zegt Alain Delanghe, die aangeeft dat dit niet zou lukken zonder zijn ervaren en gedreven team. “Ik ben zeer fier op ons topteam. Samen gaan we ervoor om ons klantenbestand verder uit te breiden met tevreden klanten.”
Wat begon in 1987 in Oostende, is uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf met tien servicecenters verspreid over West- en Oost-Vlaanderen (Oostende, Diksmuide, Roeselare, Brugge, Ieper, Poperinge, Nieuwpoort, Waregem, Gent, Lokeren). “Ik sluit niet uit dat we nog meer uitbreiden, maar we willen in de eerste plaats blijven investeren in kwaliteit en service. En om te groeien, hebben we natuurlijk ook goeie mensen nodig. Het is algemeen geweten dat dat niet evident is op de arbeidsmarkt vandaag. Enthousiaste, gemotiveerde mensen die interesse hebben om deel uit te maken van ons topteam, mogen dus zeker contact opnemen”, aldus de CEO.
“Met mijn bedrijf kan ik mensen helpen en hun leven makkelijker maken. Dat is wat mij drijft om er elke dag voor te gaan. Om die reden engageerde ik me tussen 1995 en 2005 ook voor de gemeentepolitiek in Oostende. Ik ben ermee gestopt om volop mijn zaak uit te bouwen. Misschien keer ik ooit terug, zodat ik nog meer kan betekenen voor de mensen van onze stad”, besluit Alain Delanghe.