Voor de vijfde keer op rij werden in Antwerpen de SafeShops Awards uitgereikt. Ter gelegenheid van deze vijfde editie werd samen met een vakjury voor het eerst de ‘e-commerce persoonlijkheid van het jaar’ bekroond met de Web Celeb Award. En die eer viel Cis Scherpereel van het marketing strategisch bureau Mex United uit Kortrijk te beurt.
Cis Scherpereel: “Ik voel dit als een hartverwarmende waardering voor het delen en verbinden van kennis inzake e-commerce. Een rol die mij zelf ontzettend veel energie geeft trouwens. Blij dat ik dat met deze erkenning op zak met nog meer passie dan voorheen kan blijven doen voor ondernemers met ambitie.”
Cis is samen met marketingstrateeg Kurt Ostyn de bezieler en oprichter van het strategisch marketingbureau Mex United. Het duo vormt een unieke tandem. Cis verdiende zijn sporen in de online wereld, terwijl Kurt zich reeds jarenlang focust op de fysieke winkel en het lokaal ondernemerschap. Samen schreven ze het boek ‘Het Oneerlijk Voordeel’ waarin ze hun recept voor ‘slimme groei’ haarfijn uit de doeken doen. Beiden zijn er trouwens van overtuigd dat je kennis moet durven delen. Dat doen ze niet alleen door het geven van lezingen, maar sinds 2020 ook via hun podcast ‘De Toekomst Jeukt’ waarin ze peilen naar de kennis en ervaring van professoren, ondernemers, wetenschappers, enz… Gek genoeg bouwt Mex United zelf geen webshops of reclamecampagnes maar beperken Cis en Kurt zich met hun 7-koppig team bewust tot hun onafhankelijke adviserende en ondersteunende rol. Wellicht is dit ook één van de redenen waarom de vakjury Cis Scherpereel als ‘e-commerce persoonlijkheid van het jaar’ bekroonde. Of zoals men het bij organisator SafeShops verwoordt: “Cis is een van de drijvende krachten achter de ontwikkeling van de Belgische e-commerce. Een charismatische ambassadeur voor onze sector.”