Gepokt en gemazeld in de autowereld: maak kennis met Anne Steuns, sinds april 2024 Fleet Director bij de grootste autogroep in de Benelux. Met haar komst wil Van Mossel Automotive Group haar B2B-activiteiten verder opschalen. “Van Mossel is de voorbije vijf jaar heel snel gegroeid. De actieve overnames en uitbreidingen creëren kansen om een nog betere service te geven aan onze klanten.”
Haar affiniteit met de autosector hoeft niet te verbazen. Anne Steuns is de dochter van Frits Steuns, oprichter van Interleasing (nu Athlon) en Opel Nicolas in Zaventem. Haar groot- en overgrootvader baatten Opel garage René uit in Vilvoorde. “We woonden met z’n allen boven de zaak. Ik ben dus bijna letterlijk in een garage geboren”, lacht Steuns, die op haar beurt de automicrobe doorgaf aan haar zoon. “Hij is intussen head of fleet bij een opkomend Chinees automerk. De gesprekken aan de familietafel gaan vaak over onze sector, wat erg leuk is, maar worden intussen ook aangevuld met nog prettigere tussenkomsten van mijn kleinzoon. Mijn eerste kleinkind werd trouwens geboren … op mijn eerste werkdag bij de Van Mossel groep. Twee grote veranderingen op één dag!” (lacht)
De carrière van handelsingenieur Anne Steuns begon in het familiebedrijf. Door de jaren heen verbreedde ze haar skills in diverse functies bij verschillende automerken en -bedrijven, waaronder Interleasing, Arval en Stellantis. “Begin dit jaar kwam Van Mossel Automotive Group op mijn pad”, vertelt Steuns. “Ik werkte als Algemeen Directeur van Stellantis & You Meiser in Brussel al goed samen met Van Mossel. De waarden en normen van de groep trokken me uiteindelijk helemaal over de streep om op mijn 56e voor een carrièreswitch te gaan.”
Van Mossel Automotive Group is intussen de nr. 1 in de Benelux. De focus ligt er 100% op de klant en de corebusiness. “Ik krijg de creatieve ruimte om de duidelijke bedrijfsstrategie in de praktijk om te zetten. Dat is een grote uitdaging, want de groep is met haar actieve overnames en uitbreidingen de afgelopen jaren snel gegroeid. Het is mijn taak om de B2B-activiteiten te stroomlijnen volgens de duidelijke visie die voorligt binnen het bedrijf.”
Haar ruime ervaring binnen de automobielsector stelt Anne Steuns in staat om de positie van de Van Mossel groep op de fleetmarkt in België te beoordelen. “Het one-stop-shop-verhaal van onze groep is echt wel een uniek concept. Voor elke vraag, elk mobiliteitsvraagstuk en elke uitdaging heeft de professionele klant bij Van Mossel één aanspreekpunt. Die ‘spoc’ kent elk facet van het wagenpark. Net daarom is onze adviserende rol naar bedrijven toe de voorbije jaren enorm toegenomen”.
“Wij helpen de klant bij het opstellen van een car policy, bij de transitie naar elektrische wagens en laadoplossingen, bij financieringsmodellen … noem maar op. Met 31 automerken in portefeuille, vier leaselabels en scherpe prijzen dankzij ons schaalvoordeel bij de invoerders, is onze leuze ‘mobiliteit voor iedereen’ geen loze belofte”, geeft Anne aan.
De B2B-automarkt is nog steeds een groeiende markt. Zo’n 60% van alle inschrijvingen betreft zakelijke voertuigen. Een kleine helft van dat segment zijn bedrijfswagens in operationele leasing. “Ons belangrijkste doel is het opbouwen van een langetermijnrelatie met onze klant”, aldus Steuns. “Als Fleet Director van Van Mossel Automotive Partner is het mijn taak om de B2B-teams bij onze dealers en leasingmaatschappijen intensief te ondersteunen, zodat zij hun service naar de klant verder kunnen optimaliseren en hem of haar kunnen ontzorgen in het beheer van het wagenpark.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Van Mossel Autolease.
Contact opnemen