Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
5de Customer Satisfaction Award voor Volvo-Automobilia
Over alle motoren heen blijft de Volvo XC40 de meest verkochte wagen in België.

5de Customer Satisfaction Award voor Volvo-Automobilia

“De ultieme bekroning voor onze klantenservice”

Al sinds de oprichting 60 jaar geleden draait het bij Automobilia om de klant. Voor die klantgerichte aanpak wordt de Volvo-verdeler uit West-Vlaanderen nu opnieuw beloond met een Customer Satisfaction Award. En dat voor de vijfde maal op rij. “Op een respectvolle en transparante manier omgaan met klanten zit in ons DNA. Zij zijn onze drijfveer en deze award bevestigt nog maar eens dat we uitstekend bezig zijn”, stelt zaakvoerster Maria Mortier. 

Aan plaats is er in deze compacte SUV geen gebrek.

De voorbije jaren ging de automarkt door woelig vaarwater. Niet alleen was er de coronapandemie, er was ook de grondstoffencrisis die tot een tekort aan onderdelen leidde. Als kers op de taart volgde de economische crisis die de koopkracht van de consument aantastte, waardoor aankopen werden uitgesteld en de autoverkoop als een pudding in elkaar zakte. De situatie vandaag ziet er echter stukken beter uit. Zo werden in het eerste kwartaal van 2023 een pak meer auto’s verkocht dan in het eerste kwartaal van 2022. Dat de markt terug aantrekt, merkt ook de Automobilia groep.

CEO Maria Mortier: “Er tekenen zich twee trends af. Enerzijds zien we op de markt voor personenwagens een verdere versterking van de elektrificatie. Vier op de tien nieuw ingeschreven wagens worden nu geheel of gedeeltelijk opgeladen met een stekker. Anderzijds tekent de stijging zich vooral af bij onze professionele klanten. Zij kiezen vaak nog voor een benzinemotor, maar de kloof met de elektrisch aangedreven wagens wordt wel kleiner. Tot slot valt ook op dat de Volvo XC40 over alle motoren heen het klassement aanvoert en de populairste wagen blijft.”

Al voor de vijfde keer behalen twee vestigingen van Automobilia een Customer Satisfaction Award.

Hiermee zet de trend die in 2022 werd ingezet, zich dus verder door. En dat komt voor Maria Mortier niet als een verrassing. “Dat de vraag naar de Volvo XC40 amper bij te houden is, heeft een aantal verklaringen. Natuurlijk is het een aantrekkelijke wagen, die zowel praktisch als stijlvol is, maar de wagen heeft in vergelijking met zijn naaste concurrenten ook uiterst krachtige motoren, waardoor de actieradius van de elektrische versie aanzienlijk toegenomen is. Daarnaast is het succes van deze wagen ook sterk afhankelijk van de service die je als verdeler te bieden hebt.”

Een premium klantenservice

Automobilia blinkt al jaren uit in goede klantenservice. “Wij geloven namelijk dat daar de sleutel van ons succes ligt en doen er daarom alles aan om onze klanten zo goed mogelijk te begeleiden bij hun mobiliteitskeuzes. Daarbij willen we hen ook de best mogelijke ervaring bieden”, stelt Maria. “Dat dat niet zo vanzelfsprekend is en de nodige flexibiliteit van onze medewerkers vergt, beseffen we. Maar het feit dat we kunnen terugvallen op duizenden tevreden klanten, toont aan dat onze inspanningen resultaat opleveren.” 

De Volvo XC40 is zowel praktisch als stijlvol, met ook een mooie actieradius.

Volvo Cars België brengt die klantentevredenheid ook jaarlijks in kaart. Dat gebeurt aan de hand van een enquête waarin Volvo-klanten hun dealer beoordelen op vlak van service, kwaliteit en communicatie. De vragenlijst is gelinkt aan een puntensysteem en degene met de hoogste score, behaalt een Customer Satisfaction Award. Dit jaar is die eer weggelegd voor de Automobilia-vestigingen in Roeselare en Oostende. 

“Het is nu al de vijfde keer op rij dat we in de prijzen vallen en dat vieren we met onze klanten tijdens de eerstvolgende Automobilia Experience Days: het event bij uitstek om te ontdekken wat onze persoonlijke service precies inhoudt. Of je nu een professionele of particuliere klant bent, je vragen rond fiscaliteit of de elektrificatie van het wagenpark hebt… Bij ons wordt steeds naar een oplossing gezocht die op jouw persoonlijke wensen en noden is afgestemd”, aldus Maria Mortier. 

Heeft u vragen over artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met VOLVO Automobilia.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Website www.automobilia.be

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?