Het gloednieuwe Mövenpick Hotel Brussels Airport, dat eind vorig jaar de deuren opende, kende een sterke start. Het unieke hotelconcept gebaseerd op het surrealisme spreekt ontegensprekelijk aan. Het komende jaar hoopt het hotel, dat deel uitmaakt van Belgian Coast & City hotels, deze beloftevolle opstart verder te verzilveren en verder uit te groeien tot een vaste waarde.
“Ons nieuwe hotel in de buurt van de luchthaven is nu enkele weken open en, hoewel het uiteraard nog vroeg is om definitieve conclusies te trekken, kunnen we zeker al spreken van een succes”, vertelt Chavalie De Lodder, Co-CEO van Belgian Coast & City Hotels (BCCH) enthousiast. “Dat blijkt niet alleen uit de lovende reacties, maar ook uit het stijgend aantal boekingen. Sinds het einde van de kerstvakantie, traditioneel een rustigere periode voor de businesswereld, gaat dit aantal echt wel de hoogte in.”
Het nagelnieuwe hotel, dat uiteraard kan rekenen op de performante backoffice van de achterliggende Belgian Coast & City Hotel-groep en zo naadloos voortbouwt op de bestaande continuïteit, mikt in de eerste plaats op businessklanten. “De boekingscijfers weerspiegelen dit ook. Die zijn ofwel zo’n 3 maand op voorhand, ofwel erg last minute. Beide zijn uiteraard perfect mogelijk bij ons”, stelt Chavalie.
Een andere, belangrijke pijler in dit succes, is het restaurant. “Dat is net als de rest van het hotel ingericht binnen de krijtlijnen van ons unieke concept gebaseerd op het surrealisme van René Magritte en met een uitgesproken Belgisch imago”, legt ze uit. “Je ziet het terugkomen in de kleinste details, van de aankleding van de zaal tot op de menukaart en de kassaticketjes.”
Het bistronomisch restaurant met enkel Belgische gerechten op de kaart kan bovendien ook rekenen op heel wat klanten die niet verblijven in het hotel. “We hebben er zeer bewust voor geopteerd om dit ook open te stellen voor businesslunches. Dat blijkt een schot in de roos, mede omdat er in de directe omgeving geen alternatieven te vinden zijn hiervoor en we een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden”, klinkt het.
Ook de keuze om de ruime parking als een losstaande entiteit in de markt te zetten, blijkt de juiste. “Omdat onze parking beschikt over een eigen website met reservatiemodule, kan iedereen hier gebruik van maken. Dat wordt volop gedaan. De gratis shuttleservice naar de luchthaven die we aanbieden, is voor velen interessant”, legt ze uit.
Dat het geheel nu al als een succesverhaal mag worden bestempeld, blijkt ook uit het feit dat Mövenpick het hotel, als enige in België, heeft gelabeld als zogenaamd flagship. “Dit betekent dat Mövenpick het zal gebruiken als een voorbeeld voor de (her-)inrichting van hun andere hotels. Er is namelijk een rebranding bezig in heel wat vestigingen”, stelt Chavalie trots.
“Voor ons team, dat we speciaal voor dit nieuwe verhaal hebben samengesteld, is dit uiteraard een grote opsteker. Het toont aan dat wij binnen de groep gelden als voortrekkers. Uiteraard zullen we bovendien steeds beter op elkaar ingespeeld geraken, waardoor ook de geleverde service enkel maar zal kunnen verbeteren”, besluit ze.
Neem dan rechtstreeks contact op met Belgian Coast Hotels.