“2021 was voor iedereen een uitdagend jaar en een jaar van veel onzekerheden. We bleven worstelen met de impact van het virus en de productie- en logistieke keten bleef haperen”, aldus Maria Mortier, die samen met Christ Soete de Automobilia groep leidt. “Ondanks het feit dat onze grootste zorg hierbij is dat we onze klanten niet onmiddellijk kunnen helpen, zijn we er toch in geslaagd om met de groep een sterk jaar neer te zetten.”
“Dit jaar zullen we alvast mee investeren in nieuwe laadinfrastructuur op diverse sites van ons bedrijf, om op die manier mee gestalte te geven aan een duurzamere omgeving en een verdere elektrificatie van de vloot.”
Ondanks het ontbreken van een autosalon in Brussel, is Automobilia er toch in geslaagd om voldoende aandacht te trekken en verkoop te realiseren. “Met onze 6 vestigingen voor personenwagens in Brugge, Oostende, Roeselare, Tielt, Veurne en Zarren, zorgen wij er altijd voor dat er voldoende wagens van verschillende types en zeker de nieuwste modellen (Volvo XC40 full electric en Volvo C40 crossover) aanwezig zijn in onze showrooms.”
“De meeste klanten hebben al een eigen selectie gemaakt via de digitale kanalen nog voor ze bij ons langskomen. Maar bij Automobilia gaan we veel verder dan enkel een auto verkopen”, stelt Maria Mortier.
“In eerste instantie nemen wij de nodige tijd om een behoefteanalyse te maken en te luisteren naar onze klant. Op basis hiervan kan dan de juiste mobiliteitsoplossing aangeboden worden, waarbij het type en de motorisatie van het voertuig maar een stukje is van het geheel. Een goed advies omvat tevens verzekeringen, fiscaliteit, uitleg over een correct gebruik van de google account, de uitgebreide garantie- en/of onderhoudsmogelijkheden, enzovoort.”
De groep Automobilia heeft vertrouwen in de toekomst. “Dankzij de flexibiliteit van onze teams en de commerciële slagkracht van ons familiebedrijf zien we de toekomst positief tegemoet”, besluit Maria.