KOMEN – Een hoge nood aan getalenteerde medewerkers in de bouwsector en het uiterst beperkte aanbod ervan op de arbeidsmarkt, zorgt voor spanningen. Ook bouwbedrijf Mahieu Construct uit Komen voelt deze war for talent. Met een stijgend groeicijfer en drie productiesites in Pittem, Komen en Duinkerke is de nood naar niet alleen Belgische maar ook Franse werkkrachten hoog. Op 16 augustus 2021 pakte de bouwfirma uit met een creatieve employer branding campagne.
Mahieu Construct specialiseert zich al meer dan 30 jaar in bedrijfsgebouwen voor de industriële en agrarische sector op basis van staal- en betonbouw. Een team samenstellen met niet alleen nieuwe bouwarbeiders maar ook met technische profielen en administratieve bedienden, is een uitdaging. Maar Mahieu Construct staat erom gekend geen enkele uitdaging uit de weg te gaan. Zo creëerden ze een nieuwe campagne die hun unieke teamspirit in beeld brengt.
Eigen medewerkers zijn je beste ambassadeurs om nieuwe sollicitanten aan te trekken. Met dit inzicht gingen ze aan de slag. Er is geen betere manier om je bedrijfs-DNA en -waarden te communiceren aan de hand van een uniek campagnebeeld. Zo werden hun eigen arbeiders en bedienden plots modellen voor een wijdverspreide campagne. Daarnaast werd het beeld gefotografeerd op een eigen werf op één van de warmste dagen van het jaar. Bloed, zweet en tranen met als resultaat een sprekend en opvallend campagnebeeld om mee uit te pakken en binnenkort nieuwe medewerkers te rekruteren. De campagne wordt op verschillende kanalen gecommuniceerd, zowel online als offline.