Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
“Alle middelen zijn welkom om meer bewustwording te creëren”

“Alle middelen zijn welkom om meer bewustwording te creëren”

Maar liefst 500.000 Vlamingen hebben diabetes en 1 op 3 weet zelfs niet dat hij of zij diabetes heeft. Te weinig beweging ligt vaak aan de oorzaak en met die gedachte in het achterhoofd heeft het strategische communicatiebureau KIXX afgelopen vrijdag de Belgische kustlijn afgewandeld. In totaal werd 4.000 euro ingezameld. Dat bedrag gaat integraal naar de Diabetes Liga. “We willen het taboe rond diabetes doorbreken en tegelijk meer bewustwording creëren”, stelt Mark Caelenberghe, CEO van KIXX.

Door de coronapandemie zitten we met zijn allen te lang en te vaak stil. Steeds meer bedrijven beseffen dat en nemen initiatieven om medewerkers te doen bewegen. Zo investeert ook KIXX uit Loppem al een tijdje in het fysieke en mentale welzijn van zijn medewerkers. Voor het eerst namen ze ook deel aan het ‘Great Place To Work’-traject. Op basis van een onafhankelijk onderzoek werd bij alle medewerkers gepeild naar de mate van trots, plezier en vertrouwen in hun werkgever.

Mark Caelenberghe: “Dat traject was voor ons bijzonder leerrijk en leverde nuttige inzichten op, zoals bijvoorbeeld de aanbeveling om maatschappelijk relevanter te zijn. Dat heeft ons ertoe aangezet om een charity fonds op te richten. Vorig jaar organiseerden we meteen een eerste initiatief. In de ‘Container Cup’ dreven we medewerkers fysiek tot uit uiterste. Niet alleen stimuleerde dat het groepsgevoel, het leverde bovendien 2500 euro op. Dat bedrag verdeelden we onder Pelicano, een stichting tegen kinderarmoede en het dierenopvangcentrum De Zonnegloed.” 

Terugval door corona

Dit jaar besloot KIXX de Diabetes Liga te steunen door met het voltallige team de kustlijn af te wandelen. “Diabetes is toch wel de ziekte van deze eeuw. De organisatie ligt ons ook nauw aan het hart, want we werken op vele vlakken samen en mochten voor hen al verschillende campagnes opzetten. Alle collega’s reageerden ook meteen enthousiast. Ze werden afgelopen vrijdag in vier teams opgedeeld en brachten de tocht allemaal tot een goed einde. Uiteindelijk leverde deze actie 4.000 euro op.” 

Voor de Diabetes Liga is die steun welgekomen. Hun fondsenwerving kende door corona een terugval. “Heel wat fysieke – ook fundraising – events konden immers niet plaatsvinden. Maar we zijn hoopvol voor 2022. We bestaan 80 jaar en zullen verschillende sensibiliseringsacties en initiatieven opzetten om meer bewustwording rond diabetes te creëren. Zo start op 21 maart De Blauwe Ronde traject met een wekelijkse challenge om minstens 150 minuten te bewegen, bestemd voor jong en oud én ook op de werkvloer. De actie van KIXX sluit hier perfect op aan. We zijn hen ontzettend dankbaar”, stelt Sophie Billiet van de Diabetes Liga. 

Talent gezocht

Ook naar de toekomst toe wil KIXX zich verder gaan profileren als vooruitstrevende werkgever. Het marketingbureau zoekt bovendien nog 4 nieuwe medewerkers. “In twee jaar tijd noteerden we een double digit groei. Als we op dat elan willen verdergaan, hebben we nieuwe mensen nodig. Dat is in deze tijden van arbeidsmarktkrapte niet eenvoudig, dus willen we talent overtuigen door een aangename werkomgeving te creëren. De komende jaren zullen we daarom ons welzijnsbeleid verder uitbouwen. Dat moet ook het teamgevoel nog versterken”, besluit Mark Caelenberghe. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details