“We groeien op mensenmaat en maken zo het verschil”
Terwijl grote elektroketens en online verkoopplatformen een prijzenslag houden om klanten te winnen, zijn er speciaalzaken die een ander pad kiezen en meer bieden dan producten alleen. Verfaillie Bauwens is zo’n zaak. Dit familiebedrijf met vestigingen in Oostkamp, Knokke-Heist en sinds kort ook Izegem, toont dat groei perfect samengaat met nabijheid, maatwerk en familiale betrokkenheid. “Onze ambitie is niet om de grootste te zijn, maar wel om dichtbij de klant te staan en de beste te zijn in wat we doen.”
Wie vandaag een elektrozaak binnenwandelt, wordt al snel overweldigd door het aanbod. Rijen vol toestellen, elk met hun functies, labels en beloftes, maken de keuze voor de consument er niet eenvoudiger op. Want hoe kies je nu een toestel dat perfect beantwoordt aan je noden, levensstijl en budget? “Daar knelt vaak het schoentje: klanten missen het juiste advies en zien door het bos de bomen niet meer”, zegt Frédéric Vander Stichele van electrospeciaalzaak Verfaillie Bauwens. “En net daar nemen wij onze verantwoordelijkheid, door goed te luisteren en mee te denken over wat echt bij hen past.”
Die persoonlijke benadering slaat duidelijk aan. Steeds meer particulieren en bedrijven vinden hun weg naar de West-Vlaamse electrospeciaalzaak. “De noden die onze klanten hebben, zijn vaak erg specifiek en daar vinden we steeds een antwoord op”, gaat Vander Stichele verder. Om tot die sluitende oplossingen te komen, werkt Verfaillie Bauwens ook geregeld samen met andere professionele partners. “Op die manier boeken we nu eenmaal het beste resultaat. Van audiovisuele installaties voor vergaderzalen tot was- en droogoplossingen en professionele netwerken: we zorgen telkens voor een oplossing die lang meegaat.”
Vandaag ziet Verfaillie Bauwens vooral in de B2B-markt nog flink wat groeipotentieel. “Zowel kleinere kmo’s, die nood hebben aan snelle, praktische oplossingen, als grotere bedrijven met complexe technische vereisten kunnen bij ons terecht. Alleen, om écht een verschil te maken, moeten we het volledige plaatje kennen: de context, de noden en de verwachtingen.” Net die aanpak, waarbij er tijd wordt gemaakt om mee te denken en te adviseren, waarderen bedrijven vandaag steeds meer. “Door dicht bij onze klanten te staan, kunnen we bovendien sneller schakelen. Dat is ook de reden waarom we recent een elektrozaak in Izegem hebben overgenomen. Die vestiging laat ons toe om in die regio nog beter in te spelen op lokale behoeften.”
De recente uitbreiding verandert niets aan de identiteit. Integendeel: mensen blijven de spil in het groeiverhaal van Verfaillie Bauwens. “Elke medewerker die vandaag actief is binnen onze organisatie, of die we aantrekken, onderschrijft mee ons ondernemersverhaal en deelt onze familiale waarden”, verduidelijkt Vander Stichele. Een sprekend voorbeeld is Maxim Bogaert, die als nieuwe medebestuurder vanaf dag één meteen veel vertrouwen kreeg. “Al snel had ik door dat er toekomstmuziek in dit bedrijf zat en de kans die ik kreeg om mee de krijtlijnen uit te zetten, heb ik met beide handen gegrepen”, zegt hij. “Verfaillie Bauwens is dan ook echt een organisatie waar initiatief beloond wordt.”
Die mensgerichte aanpak blijft ook in de toekomst de kern van de strategie van het bedrijf. “Niet door groter te worden om groter te worden, maar met een lokaal sterke verankering en de juiste mensen geven we verder richting aan onze toekomst”, besluit Vander Stichele.
Neem dan rechtstreeks contact op met Verfaillie-Bauwens.