Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
“Waarom een goed product de beste marketing is”
Steven Dehollander: “De gebruikerservaring optimaliseren tot in het fijnste detail, daar krijgen wij het warm van.”

“Waarom een goed product de beste marketing is”

Kortrijkse productontwikkelaar verlegt zijn grenzen

Het nichebedrijf Pilipili van stichter-bezieler Steven Dehollander viert dit jaar z’n 26-jarig bestaan als ‘productontwerpbureau’ en voegt een dimensie toe aan de corebusiness: het wordt een fullservicebureau. 

Steven Dehollander richtte in de tweede helft van de jaren negentig Pilipili op om de bedrijfswereld te helpen bij ‘design thinking’. Intussen is het nichebedrijf uitgegroeid tot een bureau met een brede kijk op productdesign en engineering in zeer uiteenlopende markten. Een team van 16 experten leidt alles in goede banen, van design tot begeleiding bij de productie. “Er wordt niets ontworpen wat niet ontwikkeld kan worden”, aldus Dehollander. “Het mag nooit de bedoeling zijn dat wij ervan uitgaan dat de techniek wel volgt. En we denken ook zakelijk en strategisch mee met de klant: zal dit wel verkopen?”

Zorgen voor meerwaarde

“Door de gebruikers centraal te stellen, zorgen we steevast voor een doordacht ontwikkeld product met tevreden gebruikers als eindresultaat”, stelt Steven. “We bekijken de uitdaging, zoeken de juiste vragen en vinden een antwoord op de noden en eisen van alle stakeholders. En daar zit de meerwaarde. De gebruikerservaring optimaliseren tot in het fijnste detail, daar krijgen wij het warm van. En net die positieve ervaringen moeten altijd resulteren in een sterk merk.”

Anno 2022 is dat meer dan nodig. “Als een doordachte strategie ontbreekt, merken we dat een goed ontworpen product finaal soms niet tot zijn recht komt”, aldus Dehollander. “Net daarom hebben we concrete plannen om ons huidige werkveld van productdesign en engineering uit te breiden met strategische marketing. Op die manier bieden we onze klanten een fullservice aanpak aan die het resultaat van de ontwikkeling optimaal kan benutten.”

Duurzaamheid als uitdaging

Pilipili wil zelf ook ecologisch verantwoord ondernemen. “Zo planten we dit jaar een bos van 1 hectare in De Panne dankzij een groene bijdrage van onze klanten. Daarnaast schakelen we volop om naar een elektrisch wagenpark en onze zonnepanelen zorgen grotendeels voor de energievoorziening van ons bureau.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details