Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
‘STAND AND DELIVER’: DE KRACHT VAN EEN INNOVATIEVE BEURSSTAND
CEO Michael Debaveye en COO Vincent Lievens van Creaplan kijken met vertrouwen naar de toekomst.

‘STAND AND DELIVER’: DE KRACHT VAN EEN INNOVATIEVE BEURSSTAND

Creaplan is al bijna dertig jaar actief in de evenementensector. Het in Nazareth gevestigde bedrijf is uitgegroeid tot een toonaangevende Europese speler in interieur en het ontwerpen en installeren van beursstanden. Tegelijk zet zusterbedrijf For Live voluit in op live communicatieprojecten. We bespreken met CEO Michael Debaveye en COO Vincent Lievens de belangrijke trends in de eventsector.

Dat de evenementensector het tijdens de voorbije coronacrisis hard te verduren kreeg, daar is iedereen het over eens. Toch blikt Michael Debaveye vol vertrouwen naar de toekomst. “Als je vandaag op een vakbeurs of bedrijfsevent rondwandelt, dan zie je dat ondernemers en hun zakenrelaties zin én behoefte hebben om elkaar te ontmoeten en ideeën uit te wisselen. Dat mag ook wel na twee jaar windstilte in onze sector. Beurzen, congressen en events zijn en blijven het ideale kanaal om de vinger aan de pols te houden van wat er leeft in de markt. Zeker nu de economische omstandigheden van iedereen het uiterste vergen. We zetten onze expertise en ervaring dan ook graag in om onze klanten bij te staan in het ontwerp en de installatie van unieke beursstands.”

Voor de vakbeurs Transport & Logistics ontwierp Creaplan een baanbrekende stand in de huisstijl van Eutraco.

Van vele markten thuis

Als ontwerper en bouwer van stands is Creaplan letterlijk van vele markten thuis. “Want niet alleen ontzorgen we zowel kmo’s als grote multinationals, bovendien richten we ons vizier ook naar het buitenland. De organisatie van vakbeurzen en congressen is immers een internationaal verhaal geworden, met evenementen van Brussel tot Las Vegas. Omdat we als internationale speler een wereldwijd netwerk van partners hebben, kunnen we elke klant op een efficiënte manier oplossingen aanbieden die herkenbaar zijn – met dezelfde stand op elk continent, ­bijvoorbeeld.”

Over de vraag waaraan een goede beursstand moet voldoen, moet Michael als ervaren professional niet lang nadenken: “Met het hele Creaplan-team streven we naar stands die beleving centraal zetten, de bedrijfswaarden van een klant voldoende uitstralen én bezoekers zich meer dan welkom doen voelen. Bij ontwerp en installatie gaan we maximaal voor stopping power en een wow-effect. Onderscheidend zijn, daar gaat het om! En dat doen we onder meer door het gebruik van premium materialen, een uitmuntende afwerking en de inzet van nieuwe technologieën. Met grote led-schermen, sfeervolle verlichting en slim ontworpen netwerkcorners creëren we magie op de vakbeursvloer!”

Duurzame aanpak

De klanten van Creaplan leggen de lat hoog wat het ontwerp van een beursstand betreft. “Bij onze klanten staan innovatief design, duurzaamheid en kwaliteit bovenaan de verlanglijst” bevestigt Vincent Lievens. “Een onderneming die een open en transparante bedrijfscultuur hoog in het vaandel draagt, wil een beursstand die dezelfde waarden uitstraalt. Met andere woorden: met veel ruimte en licht, en zonder afgesloten hokjes. Anno 2022 is ook duurzaamheid een belangrijke troef geworden. Daarom willen we onze ecologische voetafdruk bij de productie, het transport en de installatie van stands zo laag mogelijk houden. Ook het gebruik van circulaire materialen is trouwens in opmars. Al die elementen zorgen ervoor dat onze sector boeiende tijden tegemoet gaat.”

Deze beursstand van DSM Keukens straalt warmte en vakmanschap uit.

Een tevreden klant aan het woord 

Een voorbeeld van een innovatieve en duurzaam opgebouwde beursstand was te bewonderen op de recente vakbeurs Transport & Logistics in Gent. “Ons team ontwierp en bouwde een stand voor Eutraco, dat actief is in logistiek en transport”, geeft Vincent aan. “Op een oppervlakte van 264 m² werd de groene loper uitgerold voor klanten, leveranciers en andere zakenpartners. Zij waren onder de indruk van de frisse en moderne look van de beursstand, waarbij led-verlichting en -schermen voor de nodige sfeer zorgden. De gezellige bar was de netwerkplek bij uitstek voor bezoekers om even bij te praten.” 

Serge Gregoir, CEO van Eutraco: “Vanaf het eerste contact met Creaplan waren we ervan overtuigd dat zij de juiste partner was. De vertaling van onze wensen en behoeften naar een concrete stand was opmerkelijk. Na de eerste samenwerking voor de Transport & Logistics-beurs te Antwerpen wisten we dat Creaplan ons alles biedt dat we nodig hebben. Als snelgroeiende onderneming omringt Eutraco zich met partners die ons DNA begrijpen én delen. De beursstanden van Creaplan zijn tot in de puntjes verzorgd, van zeer hoge kwaliteit en we voelen ons door hun team gedragen als klant nummer 1. Die passie, kwaliteit en doortastendheid vormen voor ons de redenen om telkens weer te kiezen voor hun diensten.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details