Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
“Dichtbij en bereikbaar zijn blijft belangrijk in ons vak”
Dimitri Beck: “We hebben in onze strategie tot 2030 vooropgesteld om onze lokale aanwezigheid verder uit te breiden in Oost- en West-Vlaanderen.”

“Dichtbij en bereikbaar zijn blijft belangrijk in ons vak”

Derde Oost-Vlaamse vestiging voor accountancy- en adviesgroep d&p

Met de integratie van een kantoor in Sint-Niklaas breidt de accountancy- en adviesgroep d&p haar regionale aanwezigheid in Oost-Vlaanderen verder uit. De groep onderstreept hiermee haar ambitie om verder te groeien door het openen van bijkomende kantoren en het verdiepen van de relatie met ambitieuze kmo’s. “Stap voor stap worden we groter, maar lokale en persoonlijke aanwezigheid blijft fundamenteel voor onze klanten”, weet CEO Dimitri Beck.

d&p is een sterk groeiende speler in de Vlaamse accountancywereld, die inmiddels 9 kantoren en 150 experten en adviseurs telt in Oost- en West-Vlaanderen. “We hebben in onze strategie tot 2030 vooropgesteld om binnen die twee provincies onze lokale aanwezigheid verder uit te breiden. Eén van de regio’s die tot voor kort nog een blinde vlek was, is het Waasland”, geeft Dimitri Beck aan. “In Geert Van Hemelryck en de nieuwe collega’s in Sint-Niklaas, die vroeger deel uitmaakten van Finvision, hebben we partners gevonden die dezelfde filosofie en hetzelfde dna delen. Vooral onze langetermijnstrategie en KMO-gerichtheid zijn een goeie match. Geert zal onze aanwezigheid in Oost-Vlaanderen helpen bestendigen als bestuurder en aandeelhouder”.

Met de vestiging in Sint-Niklaas, is d&p nu actief in drie belangrijke economische polen in Oost-Vlaanderen: Gent, Aalst en het Waasland. “We bieden op elke locatie onze brede dienstverlening aan, met een lokaal team dat focust op accountancy en tax, en waarbij klanten voor andere specifieke adviesvragen de hulp kunnen inroepen van onze experts in hr en organisatie, juridische en fiscale zaken, digitalisatie en rapportering of strategie- en duurzaamheidstrajecten. Onze dienstverlening is geschoeid op de leest van kmo-­klanten, maar we staan evenzeer ten dienste van vrije beroepen, managementvennootschappen of grotere organisaties.”

“In Geert Van Hemelryck en de nieuwe collega’s in Sint-Niklaas hebben we partners gevonden die dezelfde filosofie en hetzelfde dna delen.”

Drie groeipijlers

De groep wil haar groeitraject ook de komende maanden en jaren voortzetten. Ze legt zich daarbij toe op drie pijlers. ­Dimitri Beck: “Enerzijds willen we de relatie met ambitieuze mensen, zowel ondernemers als collega’s, verder verdiepen. Voorts willen we groeien door meer toegevoegde waarde te bieden aan onze klanten, dankzij het gespecialiseerde advies dat we kunnen leveren. En tot slot blijven we over alle kantoren heen investeren in digitalisering en AI, wat synergie en uniformiteit oplevert. We willen op dat vlak een voorbeeld zijn voor onze klanten en in onze sector.”

In haar groeistrategie ziet d&p nog ruimte voor meer regionale kantoren. Het zoekt actief naar bijkomende integraties of overnames op de as Oostende-Brugge-Aalter en in de kerncentra van Oost-Vlaanderen, om zo tot een volledige geografische dekking te komen in beide provincies. “Uit onze recente klantenbevraging kregen we nogmaals de bevestiging dat de vertrouwensrelatie en het persoonlijk contact voor onze klant erg belangrijk is. Een accountant moet dichtbij en makkelijk bereikbaar zijn: fysiek, telefonisch en via een digitaal contact.” 

“Doordat onze medewerkers en partners de klant en zijn of haar persoonlijke situatie door en door kennen, kunnen ze makkelijk mee denken en ook anticiperen op nieuwe situaties en opportuniteiten”, aldus Beck. “Net doordat we intussen ook een grotere groep zijn, kunnen we onze klanten op een bredere en toekomstgerichtere manier bijstaan dan kleinere kantoren.”

Uiteenlopende uitdagingen voor kmo’s

Die ondersteuning door vertrouwde adviseurs is overigens geen overbodige luxe, want de uitdagingen waar kmo’s vandaag voor staan, zijn erg divers. “Onze klanten liggen in eerste instantie wakker van het vinden en behouden van gemotiveerd personeel. Daarnaast komt vaak de rentabiliteit onder druk door oplopende loon- en energiekosten. Wij helpen dan bedrijven duurzaam winstgevend te houden.” 

“Ook rond digitalisering, AI en cybersecurity krijgen we heel wat vragen, zoals: in welke mate moet ik investeren? Welk gespecialiseerd talent heb ik nodig om relevant te blijven en goed beschermd te zijn? En last but not least: ook rond duurzaamheid en de strategie op lange termijn, willen onze klanten zeker zijn dat ze de juiste, verantwoorde keuzes maken. Het is onze rol om hen op al die vlakken bij te staan”, besluit de CEO van d&p.  

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met d&p.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Telefoonnummer +3257 42 42 68 E-mailadres dieter.bonte@denp.be Website www.denp.be

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten