Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Bedrijven boeten niet in op (licht)reclame
Alle gevels van nationale ketens Juntoo en Exterioo worden herbekleed door Neon Elite.

Bedrijven boeten niet in op (licht)reclame

“Een ideaal middel voor grotere zichtbaarheid én herkenbaarheid van bedrijven”

Weet je niet zeker waar de apotheek zich precies bevindt en of die open is? Dan ga je waarschijnlijk in het straatbeeld op zoek naar een lichtgevend groen kruis. Lichtreclames zorgen nu eenmaal voor een snelle vindbaarheid en zijn letterlijk het uithangbord waar onze blik op valt. Specialist in verlichtingsreclame Neon Elite, gevestigde waarde in Pittem, is 65 jaar jong en blijft innoveren.

Maarten Van Boven, kersvers commercieel directeur bij Neon Elite: “Ons aanbod is meegegroeid met de tendensen van de markt.”

Neon Elite is een West-Vlaams productiebedrijf dat sinds 1957 gebouwen in het hele land voorziet van lichtreclame. Wat ooit begon als een glasblazerij, werd doorheen de jaren dé specialist in neon- en vervolgens ook in ledverlichting. “We zijn altijd trouw gebleven aan onze corebusiness, maar hebben ons verder gespecialiseerd om onze sterke positie te behouden”, vertelt kersvers commercieel directeur Maarten Van Boven.

Want Neon Elite was er snel bij toen het energiebesparende alternatief voor neon, namelijk led, geïntroduceerd werd. “We hebben ons eigen competence center voor research & development. Door constant de markt te analyseren, waren we één van de eersten om mee in te haken op de led-evolutie”, gaat Maarten door. “Ons aanbod is dus letterlijk meegegroeid met de tendensen van de markt.”

Neon Elite heeft een eigen competence center voor research & development waardoor ze de markt constant kunnen analyseren.

Alle kennis onder één dak

Het eigen team van Neon Elite geeft advies, staat in voor het ontwerp, de productie, de plaatsing én het onderhoud van gevelbekleding en lichtreclames. Voor elk project staan alle betrokken partijen in nauw contact om alles op elkaar af te stemmen. “We houden in onze ontwerpen altijd rekening met de identiteit van het bedrijf of de winkel van de klant. Vervolgens tekenen onze grafische ontwerpers enkele concepten uit, die nadien door onze technische afdeling tot in de details worden uitgewerkt. Met dit resultaat kan de productie in gang gezet worden en het afgewerkte product wordt door ons eigen team ook gemonteerd”, legt Maarten het interne proces uit.

Elke opdracht is maatwerk, dus alle lichtreclames zijn unieke stukken. “Elk project, van een kleine zelfstandige tot een nationale keten, geven we evenveel passie en energie.” En zoals het een onderneming met West-Vlaamse roots typeert, beseft de commercieel directeur dat het bedrijf vaak te bescheiden is over zijn realisaties. “We mogen misschien wel meer uitpakken met onze verwezenlijk­ingen, want we zijn enorm fier op al onze realisaties die het straatbeeld verlichten!”

“We overtreffen de verwachtingen van onze klanten, en dat maakt ons keer op keer fier.”

Duurzame doelen

Het aantal aanvragen voor lichtreclame ging de voorbije maanden in stijgende lijn. Met andere woorden: de energiecrisis heeft weinig invloed op de verkoop. “Bedrijven blijven het belangrijk vinden om een duidelijk uithangbord te hebben. Om toch bewuster om te gaan met verlichting en energie, beslissen sommige klanten wel om bijvoorbeeld tussen 12u ‘s avonds en 5u ‘s ochtends hun lichten te dimmen”, aldus Maarten.

De focus voor de toekomst ligt voornamelijk op nieuwe ontwikkelingen en innovaties. “Door verder te professionaliseren, zowel intern als extern, streven we ernaar de koploper te blijven. Duurzaamheid staat altijd hoog op onze agenda: we gebruiken geen contaminerende grondstoffen, we werken met 100% recycleerbare materialen en voor afval van verlichting kunnen we terecht bij organisaties zoals Recupel. Dit is geen trend of tijdelijk gegeven, maar zit mee in ons DNA.” 

Neon Elite telt vandaag zo’n 50 werknemers. “We zorgen ervoor dat de expertise van onze anciens doorgegeven wordt aan de nieuwe lichting. Onze organisatie groeit ook dankzij hun nieuwe inzichten en verfrissende ideeën op onze huidige processen. We vinden de laatste tijd iets moeilijker de juiste profielen, maar echt grote problemen levert dat niet op. De passie voor ons vak blijft het belangrijkste selectiecriterium”, concludeert Maarten Van Boven, commercieel directeur bij Neon Elite.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details