Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Van filmzaal tot volwaardige bedrijfspartner
Kinepolis Business organiseert honderden B2B-events per jaar, van jaarvergaderingen en congressen tot teambuildings en zelfs beurzen.

Van filmzaal tot volwaardige bedrijfspartner

“We zijn geen eventbureau, maar denken wel actief mee met onze klanten”

Wie voor een kick-off, beurs of teambuilding die inzet op beleving op zoek is naar een bijzondere locatie, kan terecht bij Kinepolis. Met tien moderne locaties verspreid over België, degelijke technische infrastructuur en een ervaren B2B-team biedt Kinepolis Business bedrijven een professionele setting en extra services als sprekers, animatie en catering. En uiteraard is er film als bijzondere troef.

Wat ooit begon als een locatie met comfortabele stoelen en een groot scherm, groeide sinds 2003 uit tot een trefpunt voor evenementen in alle vormen en maten. Vandaag organiseert Kinepolis Business honderden B2B-events per jaar, van jaarvergaderingen en congressen tot teambuildings en zelfs beurzen. “Onze klanten komen uit de meest uiteenlopende sectoren: ICT, onderwijs, verzekeringen, overheden, enz… Zelfs geloofsgemeenschappen vinden bij ons de juiste mix van comfort, bereikbaarheid en technologie”, vertelt Séverine Smetz, National B2B Manager bij Kinepolis.

Die aantrekkingskracht heeft veel te maken met het flexibele aanbod. “We maken het makkelijk voor bedrijven om alles op één plek te organiseren. Op sommige dagen vinden op één locatie wel zes events tegelijk plaats. Door onze infrastructuur is dat perfect mogelijk zonder dat de organisatoren elkaar storen.”

Van filmzaal tot volwaardige bedrijfspartner 1
Séverine Smetz op de jaarlijkse Connect Day, waarop het management en teams op het hoofdkantoor letterlijk mee de handen uit de mouwen steken.

In één take

Waar Kinepolis Business vroeger vooral de ruimte en faciliteiten leverde, gaat het vandaag een stap verder. De voorbije jaren investeerde het team bewust in strategische samenwerkingen. “Klanten dienen niet meer zelf op zoek te gaan naar een spreker of animatie. Dankzij onze samenwerking met Speakersbase bieden we een selectie inspirerende keynotes, moderatoren of panelleden die naadloos aansluiten bij hun thema”, zegt Smetz. Ook voor teambuildings is er nu een slimme oplossing. “Via Funkey kunnen bedrijven originele groepsactiviteiten boeken die perfect passen bij hun event. Wij regelen alles, inclusief de facturatie. Zo verlagen we de werkdruk bij onze klanten en hebben ze voor alles slechts één aanspreekpunt.” Het past binnen een bredere aanpak waarbij Kinepolis steeds meer praktische zorgen wegneemt, zodat klanten zich kunnen focussen op inhoud en impact.

Van filmzaal tot volwaardige bedrijfspartner 2
De voorbije jaren investeerde Kinepolis Business bewust in strategische samenwerkingen.

Sterke comeback

Na een groeipiek in 2019 moest Kinepolis Business flink op de rem staan tijdens de coronajaren. Sinds 2022 is de eventsector weer in opmars, en het team houdt rekening met de markt die in die tijd sterk veranderd is. “De grootste aanpassing sinds corona is het verwachtingspatroon van klanten naar service toe waarop we willen inspelen. Ze willen meer gemak, meer impact, en minder gedoe. En wij hebben de locaties en expertise om dat mogelijk te maken”, legt Séverine Smetz uit. Om de groei op te vangen, werken ze bij Kinepolis met een lokale verankering, een regionaal team die de baan op gaat en een nationale ploeg die grotere accounts beheert en zorgt voor een uniforme kwaliteit over alle vestigingen heen. De voeling met de klant wordt versterkt door initiatieven zoals de jaarlijkse Connect Day, waarop het management en teams op het hoofdkantoor letterlijk mee de handen uit de mouwen steken. “We draaien een dag mee op de vloer: gasten verwelkomen, popcorn scheppen, zalen klaarzetten, enzovoort. Het helpt ons beter te begrijpen wat er leeft op het terrein en waar we nog kunnen verbeteren. En het versterkt de band binnen het team.”

Van filmzaal tot volwaardige bedrijfspartner 3
De link met film blijft voor Kinepolis Business een unieke troef.

Nieuwe formats en film als business-booster

De link met film blijft voor Kinepolis Business een unieke troef. Séverine Smetz: “Een inspiratiesessie gekoppeld aan een documentaire, een avant-première als klantenbinding, een bedrijfsfilm in bioscoopkwaliteit … We spelen steeds vaker in op actuele thema’s zoals duurzaamheid of welzijn. Door die te koppelen aan relevante filmcontent ontstaat er een totaalbeleving.” Die ervaring reikt ook buiten de zaal. Zo biedt Kinepolis bedrijven de kans om gepersonaliseerde bioscoopvouchers cadeau te doen aan klanten of medewerkers. “Uiteindelijk willen we bedrijven vooral helpen om op een originele manier te connecteren met hun publiek. En daar is film een krachtig hulpmiddel voor”, besluit Séverine Smetz.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten