“Wie vandaag impact wil creëren, moet opteren voor de totaaloplossing”
Wie het belang van marketing, zowel on- als offline, wil ontkennen, komt vandaag hoe dan ook bedrogen uit. De realiteit dwingt grote bedrijven en kmo’s tot een doordacht marketingbeleid. Als gespecialiseerde totaalpartner op dit vlak biedt Adfundum ondersteuning op maat van iedere klant. “We willen het authentieke verhaal van onze klanten zo getrouw mogelijk vertellen.”
In een wereld waarin zowat iedereen hengelt naar aandacht en bedrijven vooral hun maatschappelijke meerwaarde in de verf willen zetten, zijn marketing en storytelling crucialer dan ooit. “Wie vandaag impact wil creëren, moet opteren voor de totaaloplossing. Dat betekent dat marketingacties vooral steeds strategisch en goed doordacht moeten zijn”, vertelt Koen Depaepe, die aan het hoofd staat van Adfundum. “Als fullservice marketingpartner bieden wij dit totaalpakket. Daarnaast hebben we voor ieder aspect specialisten in huis, gaande van copywriters, webdesigners tot fotografen en creatives.”
Eerlijkheid vormt steeds het uitgangspunt voor Adfundum. “Bij ons geen onmogelijke beloftes. We willen het authentieke verhaal van onze klanten zo getrouw mogelijk vertellen”, vertelt Depaepe. “Dat betekent dat we in de praktijk ook intern aan de slag gaan met onze klanten. Als wij bijvoorbeeld een employer branding-campagne opzetten gebaseerd op de familiale waarden van het bedrijf, zullen we er ook voor zorgen dat deze intern worden uitgedragen door het voltallige team.”
Dezelfde logica wordt ook in andere projecten toegepast. “Wanneer we een website ontwikkelen, zullen we eerst samen met de klant de doelgroep bepalen en welk gevoel er moet worden opgeroepen bij de bezoeker. Uiteraard staan ook de principes van SEO hoog op de prioriteitenlijst van onze copywriters. Vindbaarheid op het internet is voor onze klanten immers cruciaal.”
Nauwe en langdurige klantenrelaties zijn essentieel voor het bedrijf. “Om de connectie met onze klanten verder te versterken sturen wij ook vaak iemand van ons eigen team uit naar hen. Dit noemen we ‘AdSourcing’. Het betekent dan bijvoorbeeld dat iemand een dag per week aan de slag gaat bij de klant. Zo kunnen we de bestaande marketingnoden sneller aanpakken en ontstaat er een veel directere communicatie tussen ons en de klant”, aldus Koen Depaepe. “Bovendien kan de persoon die we uitsturen uiteraard ook steeds rekenen op de expertise van ons voltallige team, waardoor onze fullservice gedachte ook hier geldt.”
Het resultaat is een geïndividualiseerde aanpak op maat van de specifieke noden van iedere klant. “We gaan voor de ontzorging van de klant van a tot z. Onze centrale doelstelling is steevast impact genereren. Daarom telt het volledige verhaal, zowel off- als online. Aangezien er pijlsnelle veranderingen zijn online, volgen we die nieuwe evoluties op de voet. Denk maar aan de vele AI-tools die als paddenstoelen uit de grond schieten. “Als je de evoluties binnen je vakdomein niet nauwkeurig in de gaten houdt, dreig je heel snel achter de feiten aan te moeten hollen. Proactief zijn is een absolute must in onze sector”, stelt Depaepe.
Die realiteit is voor een fullservice marketingpartner een uitdaging. “Maar we gaan ze met plezier aan. We hebben in huis een zeer uiteenlopende marketingexpertise en ook een uitgebreid netwerk van professionals, dat ons in staat stelt om te antwoorden op iedere vraag en de ideale marketingmix uit te denken. Onze eigen, herkenbare creatieve stempel vormt hierbij een belangrijke rode draad, net als onze duidelijke aanpak en concrete resultaten”, besluit Koen Depaepe.