De online wereld verandert snel en dat heeft een grote impact op sales en marketing. “Effectieve marketingplannen ontwikkelen en implementeren, bedrijfsprocessen optimaliseren, concrete opleidingen verzorgen: Bureau Boone wil de ontbrekende schakel zijn die een bedrijf nodig heeft om te groeien en te bloeien”, vertelt oprichter en zaakvoerder Gianni Boone.
Bureau Boone werd in 2011 opgericht door Gianni Boone, een marketingconsultant met meer dan 10 jaar ervaring in zijn vakgebied. Zijn specialiteit ligt bij het ontwikkelen en implementeren van marketingplannen, het optimaliseren van bedrijfsprocessen en het verzorgen van concrete opleidingen. De West-Vlaamse ondernemer werkte al samen met grote en kleine bedrijven in verschillende sectoren zoals technologie, gezondheidszorg en vastgoed. “Ik wil met nieuwe marketingtrends en -technologieën de brug slaan tussen waar een onderneming vandaag staat en waar ze in de toekomst graag wil staan”, vertelt Boone.
Tot 2020 richtte Bureau Boone zich op online en offline marketing en events. “Door corona wijzigde er heel wat in de bedrijfswereld waardoor ook wij onze aanpak moesten aanpassen. Er is, in tegenstelling tot vroeger, geen strikte scheiding meer tussen online en offline marketing en events. Alles hangt nu meer en meer samen. Ik merk tijdens mijn gesprekken met klanten dat veel bedrijven nood hebben aan meer professionele begeleiding. Ik wil hen bijstaan als missing link, bij het navigeren doorheen het steeds complexer wordende digitale landschap. Daarom kunnen ze bij Bureau Boone terecht voor advies, opleidingen en marketingondersteuning.”
De pijler advies omvat het opstellen van strategische en marketingplannen op maat, met als doel meetbare resultaten op korte én lange termijn. “Samen met het bedrijf bekijk ik welke (digitale) tools het meest geschikt zijn om te gebruiken in functie van de noden, doelgroepen en doelstellingen. Naast advies help ik hen ook met de implementatie ervan”, vertelt Boone.
De tweede dienst behelst opleidingen voor startende ondernemers en in-company opleidingen. Tijdens praktijkgerichte opleidingen in (online) marketing en ondernemerschap ontwikkelen de deelnemers essentiële vaardigheden die ze onmiddellijk kunnen toepassen in hun bedrijf. “Ik focus op concrete cases en de huidige trends zoals AI. Zo organiseerde ik een online event over ChatGPT voor 120 ondernemers, om hen in mensentaal uit te leggen wat de voordelen hiervan kunnen zijn voor hun business.”
De derde pijler is marketingondersteuning. Hierbij neemt Boone de rol op van in-house marketing en business development manager bij grote bedrijven zoals Visma, en in het verleden voor Omega-Pharma, KV Oostende en Koramic. Kleine en middelgrote bedrijven kunnen hem ook inschakelen als externe marketingcoördinator, voor enkele dagen per maand of op projectbasis. “Door partnerships met gespecialiseerde freelance professionals of bedrijven kan ik mij focussen op de gebieden waar mijn inbreng het meest waardevol is. Return on Investment is en blijft een belangrijke KPI.”
Bij Bureau Boone kan je rekenen op een praktische en persoonlijke aanpak. “Mijn focus ligt op hands-on strategieën die echt werken voor een bedrijf. Mijn doel is om sterke relaties op te bouwen met mijn klanten, en om hun bedrijf, noden en doelen écht te begrijpen. Meer dan een consultant, wil ik voor hen een partner zijn die meewerkt aan hun succes. Dát is voor mij duurzaam ondernemen.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Bureau Boone.
Contact opnemen