Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
“Een robot ziet geen nuance of herkent geen probleem. Onze mensen wel.”
Na de fusie van drie facilitaire dienstverleners zet Vebego Cleaning & Services in op mensgerichte partnerships, sectorgerichte expertise en innovatieve oplossingen voor B2B-klanten.

“Een robot ziet geen nuance of herkent geen probleem. Onze mensen wel.”

Schoonmaakgroep investeert in mensen en technologische innovatie

In de facilitaire sector gaat het vaak over efficiëntie, kosten en prestaties. Maar bij Vebego draait het om meer. Het schoonmaakbedrijf, dat voortkomt uit een fusie van de drie gevestigde namen Care, Cleaning Professionals en Vebego Airport Services, zet bewust in op vernieuwing met behoud van zijn menselijke fundament. Wat vandaag Vebego Cleaning & Services heet, is een nieuw gezicht met tachtig jaar ervaring op de teller en met vertrouwd DNA.

Drie facilitaire grootspelers besloten begin 2025 hun krachten te bundelen in België. Ze waren immers actief in hetzelfde werkveld, en vaak zelfs op dezelfde klanten aan het vissen. Onder de nieuwe noemer Vebego Cleaning & Services is het internationale schoonmaakbedrijf nu bij ons actief in zeven B2B-segmenten, waaronder onderwijs, transport & logistiek, industrie en de zorgsector.

Vebego bouwt duurzame partnerships op basis van vertrouwen, kennis en betrokkenheid. “Onze klanten opereren in complexe omgevingen, waar schoonmaak rechtstreeks raakt aan veiligheid, comfort en reputatie. Een ziekenhuis, luchthaven of distributiecentrum verwacht geen standaardoplossing. Daarom kiezen wij voor sectorgerichte teams en expertise”, zegt Denise Vrouenraets, Director Marketing & Sales bij Vebego
Cleaning & Services.

Door de fusie wil de groep efficiënter werken, sterker in de markt staan en vooral: gezamenlijk een duidelijke identiteit uitstralen. “Intern werd daar het voorbije jaar hard aan gewerkt. Eerst door de organisatiestructuren te verenigen, daarna door de collega’s onder één gemeenschappelijke ‘paarse’ cultuur te brengen”, vervolgt Vrouenraets. Die aanpak typeert Vebego: geen snelle branding, maar een strategie met diepgang.

“Een robot ziet geen nuance of herkent geen probleem. Onze mensen wel.” 1
Vebego zet de mens achter het werk voorop. Zo organiseerde het bedrijf een groot familie-event in Walibi, waarbij iedereen zes familieleden mocht meebrengen.

Collega’s centraal

“Iedereen biedt kwalitatieve schoonmaak aan, maar wij zetten de mens achter het werk voorop. Dáár zit ons verschil.” Die visie vertaalt zich in een duidelijke missie: waardevol werk voor iedereen. Met zo’n 2.500 collega’s heeft Vebego een enorme diversiteit aan werkkrachten in huis. De onderlinge binding versterken is geen hr-formaliteit, maar een kerndoel. Zo organiseerde het bedrijf een groot familie-event in Walibi, waarbij iedereen zes familieleden mocht meebrengen. “Veel collega’s kunnen zichzelf dat soort uitje niet permitteren. Wij wilden iets doen dat ­iedereen bijblijft.”

Ook op kleinere schaal probeert Vebego verbinding te creëren. Via het platform greatwork.be kunnen klanten en partners complimenten achterlaten voor individuele collega’s. Die complimenten worden vervolgens doorgestuurd, in de vorm van een persoonlijk kaartje. “Dat maakt zo’n verschil. Daarnaast ondersteunt onze interne app de communicatie met de collega’s op het terrein, wat cruciaal is in een sector waar velen mobiel werken.”

Innovatie en duurzaamheid

Vebego koppelt die menselijke focus aan technologische innovatie. Er wordt geëxperimenteerd met schoonmaakrobots, ze werken met digitale kwaliteitsregistratie en een klantenportaal dat real-time feedback verwerkt. “Maar technologie is er altijd om mensen te ondersteunen, niet te vervangen. Een robot ziet geen nuance, herkent geen probleem, voelt geen sfeer. Onze mensen kunnen dat wel.”

Daarnaast werkt de groep aan eigen opleidingen, zoals een digitale training voor collega’s op Brussels Airport. Die speelt in op veiligheid, reizigerspsychologie en de specifieke dynamiek van de luchthavenomgeving, en werd ontwikkeld met de luchthaven en externe partners. “We gebruiken touchscreenmodules met visuals, zodat ook anderstalige of minder geletterde collega’s goed kunnen volgen.”

En duurzaamheid? Die zit diep verweven in de strategie. Van het hergebruiken van materialen tot samenwerking met gecertificeerde partners, alles vanuit één ambitie: continu verbeteren. “Great Work starts with Great People”, besluit Denise Vrouenraets. “Voor onze klanten telt niet alleen wat we doen, maar ook hoe we het doen. Net in die ‘hoe’ zit onze toegevoegde waarde.”

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Vebego Cleaning & Services.

Vebego Cleaning & Services 2 Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Vebego Cleaning & Services 3 Telefoonnummer +32 (0)3 287 06 10 E-mailadres info@vebego.be Website www.vebego.be

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuur ons een bericht

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten