Rebranding markeert bredere dienstverlening en totale ontzorging
Door de grote veranderingen in de sector volop te omarmen, bouwde Vancia de voorbije decennia een ijzersterke reputatie uit als betrouwbare leasingpartner op maat. Via een nieuwe branding en sterke uitbreiding van de digitale dienstverlening willen ze dit groeiverhaal ook de komende jaren verder bestendigen.
“Om de stappen die we de voorbije jaren hebben gezet als bedrijf nog beter in de verf te zetten, hebben we gekozen voor een volledig nieuwe branding”, opent commercieel directeur Guy Hannosette vol trots. “Daarom hebben we geopteerd voor een nieuwe commerciële naam: Vancia Mobility Lease. Die vormt het sluitstuk van onze vernieuwingsoperatie, die in de eerste plaats voortbouwt op ons nieuw ERP-systeem en klantenportaal. Later dit jaar komen daar ook nog een volledig nieuwe website en app bij.”
Finaal moet dit nieuwe verhaal vooral leiden tot een nog betere dienstverlening. “De hoeksteen was en is nog steeds een zo persoonlijk mogelijk contact met onze klanten”, aldus Hannosette.
“Onze focus blijft met andere woorden volledig ongewijzigd. We streven meer dan ooit naar een totale ontzorging van onze klanten op vlak van leasing. Daarom gaan wij altijd uit van een langdurige relatie met onze klanten, die we in onze nieuwe branding nog beter willen gaan benadrukken.”
Uiteraard is dit verhaal ook gelinkt aan de sterk veranderde context in de leasingsector. “De elektrificatie heeft onze sector ingrijpend veranderd en zijn er heel wat annexproducten bijgekomen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan laadpalen.” Daarbovenop is de kijk op mobiliteit fel gewijzigd. “Vroeger was onze business enkel gericht op auto’s, dat is vandaag slechts een deel van het verhaal. Daarom bieden wij ook andere leaseoplossingen zoals fietleasing aan. Dat verklaart natuurlijk ook onze naamswijziging”, klinkt het.
Die veranderingen worden mee aangestuurd door het fiscale kader. “Dit wijzigt erg snel en dat roept heel wat vragen op. Voor ons betekent dit dat er veel meer mogelijkheden zijn en we nog meer een servicepakket op maat kunnen aanbieden. Met andere woorden: in de huidige context is de waarde van een ervaren en vooruitziende leasingpartner groter dan ooit”, aldus Hannosette. “Dit koppelen we aan onze bestaande troeven, zoals een groot gamma aan aanloopwagens, die meteen leverbaar zijn om de bestaande lange levertermijnen op te vangen, en het feit dat wij ook wagens met Franse nummerplaten kunnen aanbieden.”
Het moment voor deze transitie is niet toevallig gekozen, want met Christophe Vandecasteele stapte de tweede generatie onlangs mee in het familiebedrijf. Samen met vader Noël en Guy Hannosette, die ooit de allereerste medewerker was, zet hij vandaag mee de lijnen uit. “Voor onze klanten is continuïteit in de dienstverlening gegarandeerd. De nieuwe branding en tools die we ontwikkeld hebben staan dus allemaal in teken van een nog betere service”, besluit Hannosette.
Neem dan rechtstreeks contact op met Vancia Car Lease.