De groene arend in het nieuwe logo van GLK Grondwerken uit Kruishoutem staat symbool voor een brede en groene kijk op grond- en infrastructuurwerken. Bij de intrede van de tweede generatie, kiest de familie Lippens nog sterker voor een onderscheidende en toekomstgerichte aanpak. Het bedrijf rolt zijn brede visie voortaan uit via drie divisies: GLK Grondwerken, GLK Recycling en GLK Consulting.
Sinds het ontstaan in 1997 is GLK in de sector van grond- en infrastructuurwerken een buitenbeentje. Bio-ingenieur en oprichter Geert Lippens uit Kruishoutem (vandaar de naam GLK) is gefascineerd door perfectie, efficiëntie en duurzaamheid. Die gedrevenheid deelt hij met zijn echtgenote en mede bedrijfsleider Els Vandekerckhove en een 35-tal medewerkers.
Nu twee van hun vijf kinderen het familiebedrijf versterken – Alice (25) en Arthur (23) Lippens zijn beiden ingenieur – kiest de familie nog méér voor een brede kijk als onderscheidende factor. Die wordt in het nieuwe logo gesymboliseerd door de groene arend. Als geen ander dier heeft de arend een brede en scherpe blik op zijn omgeving. Tegelijkertijd krijgt het bedrijf drie divisies: GLK Grondwerken, GLK Recycling (het vroegere GV&T Kruishoutem) en GLK Consulting.
“Een goede voorbereiding van grondwerken, vanuit een ruimere kijk op het integrale project, brengt winst in tijd en budget mee. Het kan tevens veel frustratie en CO2-uitstoot voorkomen. Dat was al altijd de dada van onze vader. Vanuit die optiek ontstond recent GLK Consulting”, vertelt Arthur Lippens.
“Onder die noemer kunnen bouwheren of aannemers voortaan onze kennis en ervaring inhuren bij het voorbereiden van hun bouw- of afbraakproject. Dergelijke vorm van kennisdelen en samenwerken betekent een win-win voor alle partijen.”
Het voorbije jaar maakten de familiale bedrijfsleiders van GLK, bijgestaan door de groeistrategen van Mex United, een update van hun meest waardevolle troeven. Ze legden daarvoor hun oor te luisteren bij de eigen medewerkers, klanten en sectorgenoten. Wat bleek? “Ons bedrijf wordt ontzettend gewaardeerd voor zijn intelligente, integrale en integere aanpak. Die ‘3i Garantie’ zullen we in de toekomst nog meer uitspelen”, zegt Els Vandekerckhove.
Milieu, duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn thema’s die ook bij de jonge GLK-generatie alle aandacht krijgen.
Alice Lippens: “De reden waarom we GV&T Kruishoutem omdopen tot GLK recycling is vooral omdat we van recycling een écht speerpunt willen maken. We waren al vooruitstrevend in dit domein en met producten zoals Bekasol (verbeterde funderingsgrond) zijn we zelfs uniek. Ik ben dan ook heel blij met de groene arend als nieuw logo. Dit symboliseert onze groene ambities en onze brede kijk op grondwerken. Wist je trouwens dat we onze medewerkers voortaan ‘green eagles’ noemen? Er is trouwens nog plaats voor nieuwe collega’s in ons arendsnest.”
Meer online zichtbaarheid creëren via Business Vlaanderen (West)? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.