Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Prestigieus Mercedes-Benz label voor Van Mossel vestigingen in Knokke en Brugge
De vernieuwde vestiging Van Mossel Vereenooghe in Knokke kreeg, net als de showroom in Brugge, het label ‘dealer van de toekomst’ van Mercedes-Benz.

Prestigieus Mercedes-Benz label voor Van Mossel vestigingen in Knokke en Brugge

Met feestelijke openingen van drie vernieuwde vestigingen in Oost- en West-Vlaanderen, gaat het dealergroep Van Mossel ook in 2024 voor de wind. In de Mercedes-Benz showrooms van Brugge en Knokke zet het grootste automotive bedrijf van de Benelux in op een nog uitgebreider serviceaanbod. En dat in een omgeving die luxe en beleving ademt, met als kers op de taart het ‘dealer van de toekomst’ label. “Je waant je hier in een businessclass lounge.” 

In 2022 nam Van Mossel Automotive Group het stuur over van maar liefst negen Mercedes-Benz vestigingen van de familie ­Vereenooghe, een begrip in West-Vlaanderen. Onder de vleugels van Van Mossel kregen de showrooms langs de Natiënlaan in Knokke en de Pathoekeweg in Brugge een grondige vernieuwing en upgrade. 

“Hier tonen we opnieuw dat Van Mossel niet de grootste wil zijn, maar wel de beste”, vertelt Koen Claesen, CEO Van Mossel Automotive Group België & Luxemburg. “Voor de verbouwing in Brugge en Knokke zijn we aan de slag gegaan met de richtlijnen van MAR 20 X, wat staat voor ‘Markenauftritt Retail’. Het belichaamt de nieuwe merkbeleving van Mercedes-Benz, met het oog op een optimale klantbeleving: authentieke luxe op eigentijdse wijze. Dat onze inspanningen door Mercedes-Benz beloond worden met het kwaliteitslabel van ‘dealer van de toekomst’, doet ontzettend veel deugd.” 

Koen Claesen: “Dat Mercedes-Benz onze inspanningen beloont met zijn kwaliteitslabel, doet ontzettend veel deugd.”

Van verkooppunt tot experience center

Een wagen blijft een emotionele én dure aankoop. Twee eigenschappen die Van Mossel overtuigen om te blijven investeren in een innovatieve winkelervaring. En die zit in elk hoekje van de showroom. “Het slimme verlichtingsontwerp benadrukt de technische aspecten van het voertuig”, licht Koen ­Claesen toe. “Tegelijk creëren we een sfeer van opwinding, elegantie en rust. Het interieur straalt ontspanning en aantrekkelijkheid uit, vergelijkbaar met een businessclass lounge. Aan de trendy bar is plaats voor informele gesprekken, terwijl de toegang tot de auto’s comfortabel en plezierig is gemaakt. Kortom, bezoekers mogen zich verwachten aan een unieke ervaring.”

Mercedes-Benz verlegt in zijn showrooms ook de grens tussen de echte en digitale wereld. De toonzalen zijn uitgerust met moderne technologieën, waaronder LED-schermen die doordacht en duidelijk relevante informatie over het aanbod communiceren. Sam Vilain, Divisiedirecteur Mercedes-Benz België bij Van Mossel Automotive Group, legt uit hoe de combinatie van persoonlijk contact en digitale technologie ervoor zorgt dat een verkooppunt transformeert naar een heus experience center: “Bezoekers kunnen in de vernieuwde showrooms van Knokke en Brugge ons luxemerk interactief ervaren. Via digitale aanraaktafels is het mogelijk om je ideale wagen te configureren. Verkopers blijven stand-by om technische vragen te beantwoorden en praktisch advies te geven.” 

Tijdens de renovatie van de vestiging in Gent werd een gloednieuwe showroom voor tweedehandsvoertuigen toegevoegd.

Gloednieuwe toonzaal voor used cars

In 75 jaar is Van Mossel Automotive Group uitgegroeid tot het grootste automotive bedrijf van de Benelux. De groep begon haar expansie voornamelijk met leasingactiviteiten in België. 2019 was het startpunt van een ambitieus overname-offensief, dat vandaag resulteert in 437 vestigingen, verspreid over België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. 

Van Mossel heeft inmiddels 43 automerken in portefeuille en verkoopt jaarlijks meer dan 180.000 auto’s, zowel nieuwe als gebruikte voertuigen. Want ook de occasiemarkt blijft een belangrijke business. Dat bewijst de groep met de vernieuwing van haar ­Huyndai, MG en Maxus vestiging aan de Achilles ­Heyndrickxlaan in Gent. Aan de renovatie werd een gloednieuwe showroom voor tweedehandsvoertuigen toegevoegd. 

Vestigingsdirectrice Véronique Bussens is enthousiast: “Deze vernieuwing symboliseert niet alleen onze toewijding om hoogwaardige mobiliteitsoplossingen te leveren, maar ook onze voortdurende focus op innovatie. In onze toonzaal voor Used Cars kunnen we onze klant een ruimere keuze aanbieden. Samen met ons team streven we ernaar om niet alleen aan de huidige, maar ook aan toekomstige mobiliteitsbehoeften te voldoen. We kijken ernaar uit om onze passie voor auto’s te delen met onze klanten.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details