Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Hoe wij werken aan de ‘print factory of the future’
Femke Helon

Hoe wij werken aan de ‘print factory of the future’

Iedere ondernemer heeft zijn eigen verhaal en specifieke eigenschappen. Ook ons parcours kende de nodige groeipijnen. Wij hebben geleerd dat je beter behapbare, realistische doelen opstelt die je in tussenfases weet te verwezenlijken, dan de lat meteen te hoog te leggen. Probeer stap voor stap te groeien, en bepaal de horizon op lange termijn.

Mijn man en ik hebben 13 jaar geleden 3Motion opgericht. Ons printingbedrijf is gespecialiseerd in visuele communicatie, wat wil zeggen dat we onze klanten helpen om hun product of merk op een creatieve en duurzame manier in de markt te zetten. Met een vijftigtal medewerkers ontwerpen, produceren, leveren en plaatsen we grootformaat prints en visuele decors. We zoeken bij elke vraag naar de beste oplossing qua materialengebruik en design. Daarmee lopen we op de Europese markt in de kijker. Een mooie referentie is de replica van de flagship store Maison Sellier die we ontwierpen voor Hermès en installeerden in hun hoofdkantoor. 

Dat we zo’n parcours konden afleggen, hebben we te danken aan de keuzes die we vanaf dag één hebben gemaakt. We volgen een duidelijke strategie, namelijk ons producten- en dienstengamma steeds verbreden zodat we voor elke opdracht een oplossing kunnen bieden. Ondertussen streven we er ook naar de ‘print factory of the future’ te zijn, waarbij we investeren in onze mensen, duurzaamheid, automatisatie, robotisering en efficiëntie.

Duurzaamheid wordt al in alle segmenten van onze organisatie doorgetrokken en blijkt een positieve stimulans voor het bedrijf. Het dwingt ons tot andere en betere toepassingen. Onze innovatieve oplossingen zijn uniek en we trekken waar mogelijk de kaart van automatisatie. Daarbij houden we altijd rekening met de meerwaarde voor en groeimogelijkheden van onze mensen. Dat we om deze redenen door Unizo uitgeroepen werden tot ‘Kmo van het Jaar’, boezemt ons bedrijf vertrouwen in voor de toekomst en geeft mij als ondernemer veel voldoening.

Aan andere ondernemers raad ik aan om verder te blijven kijken dan je eigen bedrijf. Let goed op de evoluties in de markt en luister naar de noden van je klanten, zo kan je je eigen bedrijf laten groeien. Praat ook met andere ondernemers of externe adviseurs die je advies kunnen geven over bepaalde aspecten binnen je onderneming waar jij even geen raad mee weet. Een andere blik is vaak verhelderend en je netwerk brengt je soms op een verrassende manier met de juiste connecties in contact.

Femke Helon
CEO van 3Motion

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details