Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Hoe wij de (corona)storm trotseerden
Michiel Vanderheyden, CEO colorclub

Hoe wij de (corona)storm trotseerden

Als je voor voldongen feiten staat, heb je twee opties. Eén: zoek dekking, laat de storm razen en hoop dat je huis overeind blijft staan. Of twee: grijp de tijd die vrijkomt aan om bakens te verzetten. Ondernemers kiezen vrijwel altijd voor dat laatste. Dat is ook wat wij hebben gedaan de afgelopen twee jaar.

Voor een agency als colorclub, met roots in de eventsector, was de pandemie immers zo’n voldongen feit. Bij ons haalde de drang de bovenhand om mee na te denken over welke impact corona zou hebben op de toekomst van marketing, communicatie en events. Waar hebben bedrijven nu nood aan? Welke rol willen wij vandaag en morgen spelen? Hoe kunnen we innoveren en de weg tonen?

Uit die positieve mindset vloeiden sterke concepten: een website om aan te tonen hoe je veilige ontmoetingen kan organiseren, zomerconcerten in de Ghelamco Arena als lichtpunt voor zowel muziekfans als hun favoriete artiesten en crew of het pop-up restaurant Serre, goed voor een lekker en veilig bubbelmoment in een sprookjesachtig decor. 

Zelfkennis is het begin van alle… verhalen

Hoe we die creativiteit triggerden? Vernieuwingsdrang maakte al deel uit van onze cultuur. Onze medewerkers bezitten bovendien de reflex om elke uitdaging eerst tot de essentie te herleiden. Dat verhoogt op het einde van het denkproces de kans op een concept met meer impact. Is daarnaast, zoals het cliché wil, elke crisis een opportuniteit? Zeker, als je anticipeert op de langetermijngevolgen. De toekomst is immers steeds een antwoord op uitdagingen die in het heden zijn ontstaan. Laat creativiteit daarom altijd los op een concrete doelstelling. Zo maak je van toekomstgericht denken iets waar zowel je collega’s als je klanten nu hun voordeel mee doen.

Niets illustreert dat beter dan het toenemend belang van een authentiek verhaal. Dat is immers het middel waarmee je je merkidentiteit naar je interne en externe communities brengt. Wij hebben echt die tijd genomen om veel na te denken en te praten over ons DNA, ons verhaal. Want het is de basis. En als de basis goed zit, krijgt geen enkele storm die kapot. Een investering waard, dus.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details