Buitensportbedrijf biedt hedendaagse outdooractiviteiten en teambuildings aan
In een tijd waarin zowat ieder bedrijf op zoek is naar verbinding met zijn personeelsleden, zijn teambuildings en groepsactiviteiten populairder dan ooit. The Outsider heeft daar een uitgebreid aanbod aan buitenactiviteiten voor: “We gaan voor een grote glimlach op je gezicht, liefst met een tikje verrukking en een streepje modder.”
“Toen we met ons verhaal zijn gestart, bestond de term buitensportbedrijf nog niet. Onze monitoren werkten ook in training, omdat er geen andere kledij bestond”, opent Hendrik Vandermaliere, de bezieler van The Outsider, met een kwinkslag. “Dat was in 1987, pas in de daaropvolgende jaren is de sector pas echt ontstaan.”
Vandaag geldt het bedrijf nog steeds als een pionier. “Onze gemotiveerde werkkrachten houden bewust de vinger aan de pols en bekijken steeds wat er mogelijk nog kan passen binnen ons aanbod. Zo zijn we bijvoorbeeld al anderhalf jaar bezig met offroad steps, iets wat nu pas zijn ingang vindt in de sector. Hetzelfde geldt voor onze escape walk, een wandeling waarbij je – aan de hand van een tablet – een escape room tot een goed einde probeert te brengen”, aldus Vandermaliere.
Deze vernieuwingsdrang levert resultaat op: The Outsider kan bogen op mooie groeicijfers. “We zijn ooit begonnen met een vestiging in de Ardennen. Vandaag hebben we ook een vestiging in Oudenaarde, aan de kust, in Limburg en in Aalst. Hierdoor kunnen we bedrijven uit heel Vlaanderen een aanbod in de buurt aanbieden, met aandacht voor veiligheid en duurzaamheid.”
Dit aanbod is steeds diverser. “Dankzij onze vergaderlocaties en cateringmogelijkheden wordt het programma steeds op maat samengesteld. We merken ook dat events die in de late namiddag starten populairder worden. Centraal in ons verhaal staat de avontuurlijke laag, al wordt die – afhankelijk van de wensen van het doelpubliek – uiteenlopend ingevuld: van volkssportspelen, een graffiti workshop of laserbattle tot zelfs rafting op zee. We gaan voor een grote glimlach op je gezicht, liefst met een tikje verrukking en een streepje modder. Achteraf voorzien we steeds een moment waarbij de bezoekers op een ongedwongen manier samen kunnen zijn. Dit wordt door onze klanten erg geapprecieerd.”