“Wij versterken bedrijfscommunicatie met authentieke content”
Geloofwaardige bedrijfscommunicatie staat of valt met een goed verhaal, waarin de juiste boodschappen op de juiste manier worden gebracht. Dat geldt zowel voor geschreven en gesproken communicatie, maar evenzeer voor video’s of events. In 2012 richtte oud-VRT-journalist Björn Crul het content agency Comm2B op, om bedrijven, overheden en social profitorganisaties bij te staan. De voorbije jaren kende het agentschap een sterke groei, en het viert zijn tiende verjaardag met een nieuwe naam: the content company.
Organisaties willen vandaag een connectie met hun klanten, medewerkers, stakeholders en de media. “Klantgericht werken, je medewerkers aan je binden, je stakeholders goed informeren of je bedrijf in de media krijgen … Voor al die doelstellingen heb je als organisatie een geloofwaardige communicatie nodig. Zo’n geloofwaardigheid bouw je op doordat je weet wat je wil vertellen, door je boodschappen helder te formuleren en liefst ook door er een authentiek verhaal van te maken, dat spoort met het DNA van je organisatie”, stelt Björn Crul.
Dat is waar the content company zich in gespecialiseerd heeft: “Wij zijn een partner voor contentcreatie en storytelling voor kmo’s, corporate organisaties, overheden en social profitorganisaties. We hebben een ervaren team van bedrijfsjournalisten en storytellers dat met een open vizier en een kritische blik aan elke opdracht begint. We leven ons in in de wereld van de klant en zijn doelgroepen. Vervolgens zorgen we voor sterke content in functie van het medium dat zal worden ingezet.”
Het bedrijf heeft een ruime ervaring opgebouwd in zowel copywriting, pers & pr, video- en podcastproductie en event storytelling. Björn Crul: “We gaan steeds op zoek naar boeiende, interessante en authentieke verhalen die de boodschap op een treffende manier overbrengen. Dat doen we onder meer voor Business Vlaanderen en Kanaal Z, maar ook voor kmo’s die een webtekst, persbericht of bedrijfsvideo willen. En we ondersteunen ook de marketing- of communicatieafdeling van corporate bedrijven die versterking zoeken in het kader van content marketing of om de juiste inhoudelijke invulling te geven aan een event.”
De eigen ploeg van bedrijfsjournalisten en storytellers vult the content company aan met cameramensen, monteurs, fotografen, grafici, presentatoren … die worden gekozen in functie van een specifiek project. “We beschikken over een ruim netwerk van ervaren mensen, dat elk jaar verder uitbreidt. Zo brengen we steeds het juiste team in stelling voor elke klant en kunnen we ook voor last minute-vragen meestal wel een oplossing vinden”, besluit Björn Crul.