Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
“Vanaf dag één gaan we aan de slag bij de klant”
Tom Cappelle: “Elk kwartaal organiseren we met iedere klant ook een strategische meeting, zodat we hen kunnen blijven challengen.”

“Vanaf dag één gaan we aan de slag bij de klant”

Een allround partner helpt bedrijven daadwerkelijk hun groei te realiseren

Als groei een strategisch punt op de ondernemersagenda is, doe je er goed aan de krachten te bundelen met een ervaren communicatie- en marketingspecialist. Het is een rol die KIXX al meer dan 15 jaar met glans vervult. Voor diverse sectoren profileert het bedrijf uit Loppem zich tot een gedroomde partner om, in elke fase van het ondernemerschap, die groei daadwerkelijk te helpen realiseren.

“Door de jaren heen hebben we onze aanpak bijgestuurd”, verduidelijkt sales- en marketingmanager Tom Cappelle. “Vroeger deden we eerst een situatieanalyse om de doelstellingen te definiëren die de basis vormden van een marketingplan en daaruit voortspruitende campagnes. Als we nu met een onderneming samenwerken, gaan we vanaf dag één aan de slag. Om dingen beter te maken, zonder op een te lang en te theoretisch plan terug te hoeven vallen. Daardoor ondernemen we meteen actie. De resultaten toetsen we af op basis van operationele inzichten, terwijl we gaandeweg het plan verder ontwikkelen.”

Doordacht concept

Dankzij die aanpak bewees KIXX zijn meerwaarde voor talrijke ondernemingen uit de bouw-, immo- en vastgoedwereld, de industrie, farmaceutische ondernemingen en uiteenlopende kmo’s. “In principe doet de sector er niet echt toe, maar er moet sowieso wel een klik zijn én het geloof dat marketing en communicatie essentieel zijn voor groei. Gebrek aan marketingcapaciteit en -kennis bij de klant kunnen we opvangen door gerichte training en opleiding.” 

“We werken bij voorkeur resultaatgericht samen op lange termijn. In functie daarvan is het cruciaal om regelmatig (1 tot 2 dagen per week, of enkele dagen per maand) gezamenlijk bij te sturen. Elk kwartaal organiseren we met iedere klant ook een strategische meeting, zodat we hen kunnen blijven challengen. Die aanpak is belangrijk om resultaten en leads uit de toevalsfeer te halen”, aldus Tom Cappelle.

“Gebrek aan marketingcapaciteit en -kennis bij de klant kunnen we opvangen door gerichte training en opleiding.”

Op veel terreinen

“De klant geeft aan waar de eerste noden zich situeren. ‘Groei’ kan zich op verschillende terreinen manifesteren en zowel nieuwe leads, meer sales, een sterkere online aanwezigheid, goede contentcreatie als een doordachte employer branding dragen er in meer of mindere mate aan bij. Onze aanpak houdt rekening met die verschillende accenten en laat ze stelselmatig aan bod komen. Wij behouden het overzicht, zien de opties en doen concrete voorstellen”, gaat sales- en marketingmanager Tom Cappelle verder. 

“Het is aan de bestuurder of zaakvoerder om mee het tempo te bepalen. We blijven op die manier zo dicht mogelijk bij de ambities en bij de concrete mogelijkheden. Duurzame groei is resultaatgericht, maar ook realistisch.”

Blijven evolueren

Een sterke expertise in verschillende cruciale groeidomeinen zorgt er samen met de doelgerichte en praktische aanpak voor dat KIXX zelf ook niet stilstaat. Tom Cappelle: “Sommige van onze klanten kennen we al vijftien jaar. Naarmate zij op marketing- en communicatiegebied andere behoeften ontwikkelden, zochten wij nieuwe antwoorden en wonnen aan maturiteit. Onze sector evolueert onafgebroken. Kijk naar de AI-toepassingen die razendsnel ingang vinden. De strategische websites die we vandaag ontwikkelen en het huidige onlinemarketingverhaal zijn amper herkenbaar ten opzichte van een paar jaar terug.” 

“Wie niet 100% mee is, hinkt onvermijdelijk achterop. Resultaatgerichte communicatie en strategische marketing bieden nochtans antwoorden op de vragen die er zijn én op de vragen die komen. Zowel online als offline. Ook dat is onze taak als langetermijnpartner: de vinger aan de pols houden en op tijd de innovaties en mogelijkheden signaleren. Gesteund door het Belgische investeringsfonds Think2Act willen we ons dus nog nadrukkelijker profileren als een ‘full service agency’ dat erin slaagt de ambities van onze klanten te realiseren en hun marktpositie te verbeteren.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details