Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Nieuws

“Gezond boerenverstand”

OOVI.Renson_031

28 januari 2022 Leestijd 3 minuten

Deel dit artikel

De recente gezondheidscrisis heeft me doen inzien dat we de natuur te ver uitgedaagd hebben, te veel de limieten opgezocht hebben van ons eigen kunnen. We moeten er lessen uit trekken voor de toekomst en vooral blijven vooruitkijken.

Hoewel velen zich daar nu pas bewust van worden, is het gezondheidsthema net waar we bij Renson al lang voor deze crisis mee bezig waren. ‘Creating Healthy Spaces’ luidt onze baseline, al ruim 20 jaar. Door de natuurelementen zon, licht en lucht slim in te zetten, brengen we de natuur opnieuw dichter bij de mens. Gezond wonen stopt namelijk niet bij de technieken in gebouwen, maar begint bij een comfortabel binnenklimaat en de best mogelijke binnenluchtkwaliteit waar bewoners geen omkijken naar hebben. 

Moeten we bovendien niet opnieuw meer ‘buitenmens’ worden? Zeker als je weet hoe buiten­leven een positieve invloed kan hebben op onze ontwikkeling, herstel en ons welbehagen, wordt het meer dan ooit de kunst om binnen en buiten in elkaar te laten overlopen: in onze eigen tuin, maar net zo goed in de stad. Want met de natuur als bondgenoot houden we ieders fysieke en mentale gezondheid op peil. 

Een nieuwe balans voor de toekomst

De kunst is om op zoek te gaan naar een nieuwe balans voor de toekomst. Eentje die het midden houdt tussen het artificiële en het natuurlijke, tussen opnieuw het maximale halen uit onze productie enerzijds, en de fysieke en mentale gezondheid op peil houden van de mensen die daarvoor instaan anderzijds. Kortom: er moet een transitie komen naar een duurzame economie met meer aandacht voor gezondheid en natuur. “Health is wealth”. 

Laat ons lessen trekken uit deze crisis om sterker te staan voor de toekomst. En als ik daarbij één raad mag geven: dan is het vooral om vooruit te blijven kijken. Renson is een bedrijf dat innovatie hoog in het vaandel draagt, en daar blijven we op inzetten. Ook in tijden van crisis. Met één duidelijk doel voor ogen: ons blijven onderscheiden. Een sterk merk ontwikkelen waarmee we het verschil maken om mensen een gezond en comfortabel binnen- en buitenklimaat te kunnen bieden. Met oog voor de gezondheid van iedereen, want daar ligt de sleutel van het succes. Als we allemaal samen ons gezond boerenverstand gebruiken, lukt ons dat zonder twijfel!

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Filip Deckmyn

Projectmanager

Meer online zichtbaarheid creëren via Business Vlaanderen (West)? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details