Hét toonaangevende zakenplatform voor Vlaanderen
Services

“Een unieke setting creëren om elk weerzien onvergetelijk te maken”

Tekst | Roeland Van Den Driessche

Beeld | Kasteelbrouwerij Vanhonsebrouck

24 mei 2022 Leestijd 6 minuten

Deel dit artikel

Meer en meer bedrijven wisselen webinars en online seminaries weer in voor fysieke ontmoetingen. En dat vertaalt zich in een stijging van het aantal boekingen van eventlocaties. Onder meer Het Bierkasteel in Izegem, de thuisbasis van Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck, is erg in trek. “We hebben alle faciliteiten voorhanden om organisaties in een uniek kader te ontvangen. Dit voorjaar hebben we nog enkele beschikbare data, maar wie wil boeken, doet dat best snel”, stelt Bruno Lambert van het Bierkasteel. 

Brouwerij Vanhonsebrouck is vooral bekend om haar Kasteelbier, dat in 2021 haar 30ste verjaardag vierde. Maar de wortels van het bedrijf reiken veel verder: al in 1865 begon de familie Vanhonsebrouck bier te brouwen. En die bieren vallen in de smaak. Zo wonnen Kasteelbier, Filou en Brigand op internationale competities al meerdere prijzen. Die erkenning hebben ze vooral te danken aan Xavier Vanhonsebrouck, die de brouwerij de voorbije jaren sterk deed groeien, met de export van bieren naar 70 landen wereldwijd.

Om dat succes verder te trekken, bouwde Xavier zes jaar geleden in de Izegemse deelgemeente Emelgem een nieuwe brouwerij, die omgedoopt werd tot het ­Bierkasteel. “Van bij het ontwerp van de nieuwe brouwerij was het onze bedoeling om er een open huis van te maken. Drie keer per dag leiden we bezoekers rond in de brouwerij. Ze krijgen toelichting bij het proces van het bierbrouwen, wandelen langs onze productie, met onder meer onze nieuwe hoogtechnologische blikkenlijn, en krijgen ook een bierproeverij aangeboden. We bieden ook een light rondleiding voor bedrijven aan.”

Michelles VIP Room vormt een inspirerende eventlocatie, van een receptie of een teambuilding tot een bedrijfsfeest.

Voor elk concept een oplossing

Het pand omvat ook diverse zalen voor het organiseren van evenementen. “De balzaal kan bijvoorbeeld omgetoverd worden tot een sprookjesachtige setting voor een trouwfeest, maar kan even goed gebruikt worden voor een bedrijfsevent. De tonnenzaal met onze houten foeders is dan weer uitstekend geschikt voor presentaties. De ruimtes kunnen ook met elkaar gecombineerd worden, met bijvoorbeeld een plenaire zitting in de tonnenzaal gevolgd door een uitgebreid diner in de balzaal.”

Bedrijven die in Het Bierkasteel iets op poten willen zetten, krijgen de hoogstpersoonlijke begeleiding van een eventbutler. “Hij is het eerste aanspreekpunt en leidt alles in goede banen zodat de organisator zich volledig op zijn gasten kan focussen. Tegelijk denkt hij ook met de klant mee om tot vernieuwende belevingsconcepten te komen, die echt blijven nazinderen. Elke zaal beschikt bovendien over de modernste faciliteiten. Technisch staat alles op punt om de perfecte presentatie te kunnen geven”, vervolgt Bruno.

De nieuwe blikkenlijn voorziet bieren van een bedrijfslogo. Het perfecte marketingmiddel!

Unieke, gepersonaliseerde gadgets 

Een bijkomende troef van Het Bierkasteel is de bereikbaarheid. Het kasteel ligt op 5 minuten van de E403 en heeft een ruime parking met 250 parkeerplaatsen, waar recent ook extra laadpalen werden geplaatst. Daarnaast is er een uitstekende brasserie. “Onze inhouse catering verwent onze gasten met verfijnde gerechten, waarbij foodpairing met speciaalbieren centraal staat. Niets zo zalig om van die gerechten te genieten op onze Buitenpatio, vanwaar je een adembenemend zicht hebt op de brouwzaal en de balzaal. Het restaurant is van dinsdag tot en met zaterdag doorlopend open en vormt de ideale plek om met klanten na een uitgelopen meeting bij te praten.”

En die klanten hoeven niet met lege handen naar huis te keren. “Wil je nog een leuk gadget met je gasten meegeven? Of ben je gewoon op zoek naar een origineel geschenk dat jouw bedrijf in de kijker zet? Met onze blikkenlijn kunnen we onze bieren voorzien van een bedrijfslogo, het perfecte marketingmiddel! Zo zie je, we hebben echt aan alles gedacht om van een bedrijfsevent een onvergetelijke ervaring te maken. En dat valt duidelijk in de smaak, als we het aantal boekingen voor de komende maanden bekijken”, besluit Bruno Lambert. 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Filip Deckmyn

Projectmanager

Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details